اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری استان زنجان:

پیشگیری از ساخت و ساز غیر‌مجاز نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیر‌مجاز باید در استان فرهنگ‌سازی شود.

پیشگیری از ساخت و ساز غیر‌مجاز نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حمدالله حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمیته اجرای احکام کمیسیون ماده 99 شهرداری‌ها و سازه‌های غیر‌مجاز بخش مرکزی زنجان اظهار داشت: نهادهای متولی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید از ساخت‌ و سازهای غیر‌مجاز پیشگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات کل استان زنجان به دلیل درگیرنکردن خود منتظر پیگیری مسائل در زمینه ساخت و سازهای غیر‌مجاز از طریق تشکیل پرونده می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌ها به منظور اعمال پیشگیری از این امور باید تعامل خوبی داشته باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر قانون برنامه توسعه پنجم در ماده 211 همه نهادها را مکلف به همکاری با دادگستری برای پیشگیری از جرایم کرده است، اضافه کرد: روزانه 10 مورد مراجعه از ادارات استان زنجان به دادگستری برای رسیدگی به شکایات می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شکایت در زمینه ساخت و سازهای غیر‌مجاز و تشکیل پرونده روند پیگیری را طولانی می‌کند، تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید با هماهنگی و تعامل سازنده این مشکلات را برطرف کنند.

حسن‌زاده به فرهنگ‌سازی در زمینه جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیر‌مجاز توسط صدا و سیما تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش رسیدگی به پرونده‌ها اجرای احکام است، یادآور شد: دادستان‌های شهر‌ها در حال حاضر با رؤسای اداراتی که احکام را اجرا نکنند، برخورد می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اگر زمینی در حریم یک اداره به صورت غیر‌مجاز تغییر کاربری داده شود قانون حفظ کاربری در آنجا اعمال می‌شود، ادامه داد: باید تبعات ساخت و سازهای غیر‌مجاز در نظر گرفته شود.

وی به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مدیران کل استان زنجان اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه به هیچ ساخت و ساز غیر‌مجازی انشعاب واگذار نمی‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول