اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در آوار در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دوره تخصصی جستجو و نجات در آوار امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در شهرستان‌های قاینات و نهبندان آغاز شد.

برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در آوار در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس جمعیت هلال احمر قاینات ظهر امروز در جمع امداد‌گران خراسان جنوبی اظهار کرد: در این دوره‌ها  33 نجاتگر مرد منتخب از 8 شهرستان استان با نحوه اصول و مراحل جستجو و نجات در آوار از جمله دستیابی و رها‌سازی، تثبیت و انتقال مصدوم، نحوه شمعک زنی آوار و نحوه کار با تجهیزات سبک و سنگین آوار‌برداری آشنا می‌شوند.

حمزه اسعدزاده با بیان اینکه دوره‌ها با مشارکت همه نجاتگران شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: امدادگران ضمن تمرین عملی، مهارت‌های امدادی که سبب افزایش روحیه کار تیمی در امدادگران می‌شود را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: بعد از پایان این دوره خواهران امدادگر خراسان جنوبی از 6 مهر‌ماه برای برگزاری دوره جستجو و نجات در آوار به قاین می‌آیند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قاینات همچنین از برگزاری دوره‌های تخصصی جستجو و نجات در آوار ویژه برادران نجاتگر استان همزمان با قاین در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: نهبندان امسال برای دومین بار میزبان برگزاری دوره‌های تخصصی استانی نجاتگران هلال احمر است.

اسعدزاده تصریح کرد: اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در نظر دارد تا پایان سال 91، 24 دوره تخصصی برگزار کند که در قالب این دوره‌ها 750 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول