اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور محقق شد

اجرای طرح توسن روستایی جمعیت هلال‌احمر در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: برای نخستین‌بار در کشور طرح توسن روستایی جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی به اجرا درآمد.

اجرای طرح توسن روستایی جمعیت هلال‌احمر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع امدادگران هلال احمر با اشاره به اجرای طرح توسن اظهار کرد: در واقع توسن مخفف عبارت تیم واکنش سریع نجات است یعنی تیم‌هایی که شاید مهم‌ترین نقش را در لحظات ابتدایی یک حادثه ایفا می‌کنند.

محمدرحیم شهریاری ادامه داد: سابقه و تجارب حوادث گذشته نشان می‌دهد که روستاها پرآسیب‌ترین مناطق در زمان بروز حوادث طبیعی به شمار می‌روند چرا که به لحاظ سبک ساخت و ساز از استحکامات لازم برخوردار نیستند و این خود دلیلی برای آموزش هرچه بیشتر و آمادگی بهتر ساکنان این مناطق است.

وی اضافه کرد: در این طرح که در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود، پنج نفر از هر روستا آموزش‌های امدادی را فرا گرفته و گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در مورد مجهز کردن این افراد به تجهیزات امدادی گفت: جمعیت هلال احمر در ابتدای این طرح و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی به هر تیم برانکارد و کیف کمک‌های اولیه می‌دهد.

شهریاری، بهره‌مندی از توان افراد بومی برای کاهش اثرات بلایا و حوادث، مشارکت هرچه بیشتر جوانان در امور عام‌المنفعه و تربیت افراد در راستای تحقق طرح هر خانواده یک امدادگر را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر قائنات نیز گفت: به دلیل توانمندی بالای امداد، اجرای این طرح در این شهر صورت گرفته است.

حمزه اسعد‌زاده با اشاره به اینکه این طرح اکنون در دو بخش آرین‌شهر و نیمبلوک در حال برگزاری است، ادامه داد: 140 نفر از روستاییان که بیشتر دهیاران هستند در این طرح آموزش امداد و کمک‌های اولیه 35 ساعته نیمه حضوری را با حضور مربیان امداد و نجات گذرانده و کار با تجهیزات امدادی را فرا می‌گیرند.

وی گفت: طرح توسن روستایی به دلیل جامعه هدف محلی‌اش از جمله طرح‌های نو و با آینده درخشان جمعیت هلال احمر است، چرا که در زمان حادثه نخستین کسانی که می‌توانند به افراد حادثه دیده کمک کنند مردم همان منطقه هستند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول