اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان خبر داد

بازسازی حادثه هوایی فرضی برای نخستین‌بار در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر آبادان گفت: برای نخستین‌بار در استان خوزستان صحنه یک حادثه هوایی در آبادان بازسازی می‌شود.

بازسازی حادثه هوایی فرضی برای نخستین‌بار در خوزستان

قدرت درخشیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی جمعیت هلال احمر آبادان برای نخستین‌بار در استان خوزستان صحنه یک حادثه طبیعی را بازسازی می‌کند.

وی افزود: در این عملیات که روز 18 مهر ماه و با همکاری جمعیت هلال احمر خرمشهر و شادگان انجام می‌شود صحنه یک حادثه هوایی به صورت نمادین بازسازی شده و اعضای جمعیت با انجام مانورهای امدادی به آسیب دیدگان یاری می‌رسانند.

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده بین جمعیت هلال احمر آبادان و استان خوزستان در این روز یک فروند بالگرد امدادی نیز در جمع امدادگران شهرستان آبادان است که صحنه نمادین این حادثه هوایی را بازسازی کنند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر آبادان در هفته کاهش بلایای طبیعی گفت: در کنار انجام مانور فوق، جمعیت هلال احمر آبادان با ایجاد یک اردوگاه فرضی،نحوه تخلیه و اسکان اضطراری آسیب دیدگان با پیش فرض وقوع سیل را در این مانور به نمایش می‌گذارند.

درخشیده اضافه کرد: همزمان با مانور فرضی وقوع سیل در منطقه و اسکان آسیب دیده‌ها، کمک‌رسانی به آسیب دیدگان در اردوگاه ایجاد شده و وقوع یک حادثه آتش سوزی فرضی و تصادف جاده‌ای نیز بازسازی می‌شود.

وی در ادامه دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر آبادان را برای هفته کاهش بلایای طبیعی چنین عنوان کرد: فراخوان عضویت در حوزه جوانان و جمعیت هلال احمر برای پیوستن به این جمعیت از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان افزود: در این فراخوان جوانان علاقه‌مند شهرستان آبادان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های امدادی جمعیت هلال احمر و کسب نمره لازم، داوطلبانه به این گروه پیوسته و با آنان در امور امدادی، خیریه و دیگر خدمات جمعیت هلال احمر همکاری کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص دیگر برنامه‌های این جمعیت گفت: اختصاص یک روز به مشارکت همه گروه‌های جامعه در بحث اهدای خون به آسیب دیدگان بلایای طبیعی و دیگر نیازمندان به خون و فرآوردهای خونی، حضور در نماز جمعه روز 21 مهر ماه در روتین کاری جمعیت هلال احمر آبادان برای هفته کاهش بلایای طبیعی وجود دارد.

درخشیده افزود: حضور در نماز جمعه روز 21 مهر ماه با مشارکت همه داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان آبادان و با برنامه جمعه، ایمان و ایمنی در مصلای بزرگ آبادان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای منطقه از دیگر برنامه‌های این جمعیت برای هفته کاهش بلایای طبیعی است که در کنار اجرای برنامه‌های فوق اصلی‌ترین و مهمترین برنامه جمعیت به انجام مانور روز سه شنبه 18 مهر ماه اختصاص دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان در خصوص مکان انجام این مانورها و ایجاد اردوگاه فرضی گفت: این عملیات در انتهای سایت مسکن مهر در منطقه فرهنگیان شهرستان آبادان از ساعت 9 صبح روز سه شنبه آغاز می‌شود.

وی افزود: انجام مانور حادثه فرضی هوایی از این حیث برای امدادگران در این هفته اهمیت دارد که شهرستان آبادان در معبر عبور هواپیماهای مختلف واقع شده و از فرودگاه بین‌المللی برخوردار است بنابراین آشنایی با عملیات‌های کمک رسانی در حوادث هوایی می‌تواند برای امدادگران ما مؤثر باشد.

درخشیده ادامه داد: اجرای مانورهای این چنینی برای امدادگران راه‌گشای بیشتر آنان برای کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و دیگر حوادث احتمالی است که در همه شهرها و کشورهای دنیا به واقع می‌شود.

وی با دعوت از شهروندان برای شرکت در مانور روز 18 مهر ماه جمعیت هلال احمر شهرستان آبادان گفت: حضور همه شهروندان در مانورهای این چنینی واجب است زیرا آنان نیز جزی از جامعه شهرنشینی هستند و احتمال وقوع هر حادثه‌ای برای همه اعضای جامعه وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان افزود: این مانور ضمن آشنایی امدادگران با روش‌های کمک رسانی مناسب و به موقع در حوادث مختلف برای آموزش و آشنایی مدیران اجرایی شهرستان و شهروندان آبادانی نیز ترتیب داده شده است.

وی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان آبادان در نظر دارد انجام مانورها و برنامه‌های این چنینی را برای آموزش‌های همگانی و آشنایی بیشتر شهروندان با حوادث طبیعی و امدادهای مؤثر برای آسیب دیدگان در آینده به شکل مستمر و همگانی ادامه دهد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول