اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

سالمندان باید در کنار خانواده خود زندگی کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: نگاه سازمان بهزیستی در مواجهه با پدیده سالمندی این است که به طور حتم سالمندان باید در کنار خانواده خود زندگی کنند.

سالمندان باید در کنار خانواده خود زندگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، امیر خراسانی در جشنی که به منظور تقدیر از سالمندان خانه بزرگان شهرستان گرمسار و با حضور معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی و شماری از مسئولان و کارشناسان برگزار شد، اظهار داشت: براساس روایت‏ها و آیات قرآنی موجود، والدین در اسلام دارای جایگاه رفیعی هستند و این درجه و رتبه همواره باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: در حدیثی نبوی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که تکریم پدران و سالمندان امری واجب است و این احترام و قدردانی باید مستمر و همیشگی باشد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تبریک فرا رسیدن هفته سالمند گفت: سالمندان مایه برکت زندگی همه انسان‏ها هستند و روزی نیست که تمام افراد به دوره سالمندی نرسند.

خراسانی بیان داشت: امروز با سعادت کامل در خدمت بزرگان و سالمندان عزیز خانه بزرگان گرمسار هستیم و این بهترین توفیق برای مسئولان محسوب می‏شود که سعادت یابند و بتوانند به دیدار سالمندان بروند.

وی افزود: بهترین اوقات زندگی هر کارمند و کارشناسی در سازمان بهزیستی بدون شک زمانی است که در خدمت مددجویان این نهاد حمایتی و جامعه هدف بهزیستی هستند و گره‏ای هر چند کوچک از مشکلات آنها می‏گشایند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت روایتی از کتاب شیخ عباس قمی در زمینه نگه داشتن جایگاه والدین افزود: در این کتاب، طبق فرموده بسیار ارزشمندی از امام صادق (ع) که در نهایت زیبایی نقل شده، صله رحم و احترام گذاشتن به پدر و مادر دارای جایگاهی ویژه خوانده شده است.

خراسانی گفت: توجه به این دو مسئله از جمله عوامل عاقبت به خیری هر انسانی عنوان و بسیار مهم آورده شده است.

وی تصریح کرد: نگاه سازمان بهزیستی در مواجهه با پدیده سالمندی این است که به طور حتم سالمندان باید در کمال آرایش و آسایش در کنار خانواده خود زندگی کنند و توجه به این اصل بسیار مهم است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: والدین سال‏ها برای رشد و پرورش فرزندانشان عمر خود را صرف می‏کنند و از این رو، فرزندان نیز باید در دوره سالمندی از حضور پدر و مادر که به حقیقت گنجینه‏هایی محسوب می‏شوند، فیض و بهره کافی را ببرند.

خراسانی ادامه داد: پدران و مادران در معنای واقعی کلمه نور چشم فرزندانشان محسوب می‏شوند و توجه به آنها از امور بدیهی در زندگی هر فردی است.

وی اضافه کرد: تربیت صحیح فرزندان یکی از مهم‏ترین وظایف والدین است و به ویژه در برهه کنونی مشکلات موجود بین افراد خانواده تنها با حضور پربرکت و خیر و سعادت افراد سالمند و پیران خانواده برطرف می‏شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: انتظار امروز ما از همه جوانان و به خصوص زوج‏های جوان این است که روز به روز بر میزان تکریم خود نسبت به سالمندان بیفزایند و احترام به پدر و مادر را هرگز فراموش نکنند.

خراسانی در ادامه گفت: با توجه به سالمندان و پرداختن به امور آنها بیش از پیش شاهد کاهش آسیب‏های اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول