اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

علی رغم تحریم‌ها امروز کشور مشکل جدی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با اشاره بر لزوم اتحاد حول محور ولایت گفت: علی‌رغم تحریم‌ها امروز کشور مشکل جدی ندارد.

علی رغم تحریم‌ها امروز کشور مشکل جدی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امیر (ع) می‌فرمایند «کسی که درخت تقوا بنشاند میوه هدایت می‌چیند» یکی از ثمرات تقوا در جامعه اسلامی اتحاد و همبستگی است.

اتحاد حول محور ولایت فقیه عامل سربلندی و قدرت کشور

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: در بسیاری از تعالیم حیات‌بخش اسلام دعوت به وحدت نهفته است.

وی در ادامه افزود: تاکید اسلام بر برپایی هر هفته اجتماع عظیم نماز جمعه و برپایی نماز عید فطر و عید قربان به جماعت به دلیل این است که در میان مسلمانان وحدت شکل گیرد، جامعه اسلامی یک روح واحد است.

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) ابراز داشت: اگر پراکنده و فرقه فرقه شدید، شما را می‌درند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل است امروز در دنیا سرمایه‌گذاری فراوانی بر روی فرقه سازی‌هایی مانند وهابیت، بهاییت و ... انجام می‌شود، اگر امروز تحت عنوان عرفان‌های نوظهور با شعارهای برحسب ظاهر زیبا جامعه اسلامی را گرفتار تفرق می‌کنند، جز این نیست که می‌خواهند پراکندگی در جامعه ایجاد کنند.

امام جمعه موقت ورامین سپس عنوان کرد: قدر محوریت ولایت فقیه را بدانید، اتحاد حول محور ولایت فقیه عامل سربلندی و قدرت کشور است، از روزی بترسید که اتحاد در جامعه اسلامی از بین برود.

ارتقای شهرستان ورامین تنها راه حل مشکلات منطقه

وی سپس خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در نماز جمعه ورامین حضور داشت، گفت: شهرستان ورامین قدمت و سابقه فرهنگی درخشانی دارد که زبانزد خاص و عام است ریشه فرهنگی ورامین و حماسه سازی مردم این دیار در 15 خرداد و برخورداری از سرمایه‌های علمی و فرهنگی بی‌شمار استحقاق برداشتن قدم‌های موثرتر در این منطقه را ایجاد می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: اقدامات عمرانی فراوانی صورت گرفته اما پاسخگوی رشادت‌های مردم غیور این سرزمین نبوده است، به رئیس جمهور هم طی درخواست کتبی اعلام کردیم تنها راه حل مشکلات منطقه را ارتقای ورامین می‌دانیم.

جشنواره ادبی 15 خرداد نهادینه شود

محمودی سپس ضمن تقدیر از برخی اقدامات فرهنگی در شهرستان تاکید کرد: سال آینده نیم قرن حماسه 15 خرداد 42 است، لازم است وزیر ارشاد دستور ساخت فیلم سینمایی در ارتباط با قیام 15 خرداد و مجاهدت و ایثارگری‌های مردم شهرستان ورامین ساخته شود و ابعاد مختلف قیام 15 خرداد برای نسل آینده به تصویر کشیده شود.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر اینکه سرمایه‌های علمی این شهرستان باید معرفی شوند، اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی پتانسیل‌های علمی شهرستان ورامین همچون قطب‌الدین رازی که از شاگردان علامه حلی است و نخبگان و اندیشمندان دیگری که در کنار حوزه علمیه این شهرستان که قدمت هفت قرن پیش را به همراه دارد پرورش یافته‌اند، معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش و کوشش برای خدمت به تاریخ فرهنگی ورامین صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: امید است با تلاش و همت مسئولان مراسم بزرگداشت قطب الدین رازی ورامینی برگزار شود و همچنین سرمایه‌های علمی این دیار مورد توجه قرار گیرد.

محمودی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سالروز 15 خرداد سال آینده گفت: بر اساس تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده شاهد برنامه‌های باشکوه‌تر خواهیم بود.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان داشت: در این هفته شاهد برگزاری برنامه‌های فراوانی از سوی نیروی انتظامی بودیم و برگزاری این برنامه‌ها نشان از اقتدار و توانایی این نیرو دارد.

وی در ادامه استقرار فرماندهی ویژه انتظامی شرق استان تهران در شهرستان ورامین را منشا خیرات و برکات دانست و عنوان کرد: در ابتدا به دلیل ساختاری مشکلاتی به‌وجود آمده بود، اما با اصلاح این ساختار امروز شاهد پیشرفت‌های روز افزون این نیرو هستیم.

محمودی با اشاره به اینکه مبارزه با سودجویان و مقابله با سودجویان، مطالبات مردم از نیروی انتظامی است، تاکید کرد: امیدواریم نیروی انتظامی با تلاش و کوشش و اجرای طرح‌های مختلف خواسته‌های مردم را جامه عمل بپوشاند.

امروز کشور ما در موقعیتی حساس است / علی‌رغم تحریم‌ها امروز کشور ما مشکل جدی ندارد

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اوضاع کشور بیان کرد: اگر چه شرایط موجود نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است، اما امروز کشور ما در یک موقعیت حساس به سر می‌برد، دشمنان نظام امروز با تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی و مشکلاتی را که با تحریم کردن بانک‌ها در عرصه مبادلات بین‌المللی ایجاد کردند و با همه توان و پتانسیل خود به دنبال به زانو در آوردن ایران هستند اما اگر چه شرایط سخت است اما ملت ایران همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس تحریم‌ها را حس کردند، امروز نیز با تمام وجود مقابل تحریم‌ها می‌ایستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها مشکل جدی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با ثبات است و اگر در چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند از جمله «اقتصاد مقاومتی، وحدت و ...» با مشکل روبه‌رو نمی‌شود و همچون گذشته دشمنان نظام را با شکست روبه‌رو خواهد کرد.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با تاکید بر اینکه برخورد با مفسدان اقتصادی مطالبه به حق مردم است، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری و مراجع عظام نگرانی مردم از گرانی را متذکر شدند، امید است مسئولان با درایت و توجه ویژه هرچه سریع‌تر با مفسدان اقتصادی و افرادی که به دنبال ایجاد نگرانی در بین مردم هستند، برخورد کنند. 

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول