اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بناب

بحث تعدیل نیرو در دانشگاه آزاد به شورای اداری کشیده شد

خبرگزاری فارس: بحث تعدیل نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به شورای اداری این شهرستان کشیده شد.

بحث تعدیل نیرو در دانشگاه آزاد به شورای اداری کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، به دنبال طرح موضوع تعدیل 159 نفر نیروی مازاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب از زبان مسئولان این واحد که طی روزهای گذشته به یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز در این شهرستان تبدیل شده، در نهایت این بحث به شورای اداری شهرستان بناب نیز کشیده شد.

سعید برقی فرماندار بناب با اشاره به تعدیل نیروهای شرکتی اضافی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در آینده نزدیک؛ با این موضوع مخالفت کرد و گفت: اجرای این کار مشکلات اجتماعی و به دنبال آن مشکلات امنیتی در پی دارد و مسئولان ارشد شهرستان را به دردسر می‌اندازد، بنابراین مسئولان این دانشگاه اگر بخواهند تعدیل نیرو انجام دهند، حداقل این کار را تدریجی انجام دهند تا باعث بروز تبعات منفی نشود.

دانشگاه آزاد بابت حقوق نیروهای مازاد ماهانه یک میلیارد ریال حقوق پرداخت می‌کند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان در پاسخ به اظهارات فرماندار بناب با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب ماهانه بابت پرداخت حقوق نیروهای مازاد خود بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه می‌کند، گفت: این مبلغ به جای هزینه در بخش‌های عمرانی، علمی و کارهای پژوهشی به نیروهای مازاد واحد پرداخت می‌شود که دور از انصاف است.

دانشگاه آزاد از بابت نیروهای شرکتی هیچگونه مسئولیت حقوقی و قانونی ندارد

حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب از بابت نیروهای شرکتی شاغل هیچگونه مسئولیت حقوقی و قانونی ندارد، افزود: این نیروها تا امروز با شرکت خدماتی پیمانکار طرف حساب بوده‌اند و در صورت تعدیل آنها هیچ ارتباطی به مدیریت دانشگاه نخواهد داشت.

وی بهترین و قانونی‌ترین راهکار بکارگیری نیروی انسانی لازم و تعدیل نیروهای انسانی اضافی در این دانشگاه را برگزاری آزمون استخدامی در سطح شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: برخلاف تصور و اظهارات برخی‌ها، موضوع تعدیل نیرو در دانشگاه آزاد واحد بناب یک معضل شهرستانی نیست؛ بلکه شرکت خدماتی که سال‌ها از این طریق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب درآمد کلانی کسب کرده، باید مشکل نیروهای شرکتی خودش را حل کند، چون وضعیت فعلی نیروهای شرکتی اضافی در این واحد دانشگاهی مانع توسعه علمی و فرهنگی آن شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با بیان اینکه تعدیل نیروهای مازاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب موضوع امنیتی نخواهد شد؛ از مسئولان شهرستان خواست تا به این موضوع کمک کنند، چون ادامه اشتغال این نیروهای اضافی تبعات منفی را برای مدیریت دانشگاه آزاد واحد بناب خواهد داشت.

باقری‌بنابی تصریح کرد: هر مسئولی که طی سال‌های قبل بدون رویه نیروهای اضافی را به دانشگاه آزاد اسلامی تحمیل کرده، کار خوبی نکرده است، چون هم‌اکنون در یک اتاقی که باید دو نفر کارمند داشته باشد، 10 نفر در آن کار می‌کنند.

هر کسی نمی‌تواند در دانشگاه استخدام شود

وی در عین حال گفت: باید در حد توان در خصوص اشتغال نیروهای شرکتی تعدیل شده در دانشگاه آزاد واحد بناب در مجتمع فولاد صنعت بناب همکاری و مساعدت کنیم.

نماینده مردم بناب در مجلس با تأکید بر اینکه محیط دانشگاه باید جای بهترین‌ها و نمونه‌ها باشد، گفت: هر کسی نمی‌تواند در نهادی مثل دانشگاه استخدام شود؛ بلکه دانشگاه‌ها باید افرادی را به عنوان کارمند بکارگیری کرده و آموزش دهند که آنها در جامعه به عنوان الگو مطرح شوند.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول