اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه خانواده دانشکده علوم پزشکی آبادان:

شرکت 60 سالمند آبادانی در همایش روز سالمند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه خانواده دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 60 سالمند آبادانی برای همایش روز سالمند در کانون بازنشستگان آبادان شرکت کردند.

شرکت 60 سالمند آبادانی در همایش روز سالمند

بلقیس افکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: به مناسبت هفته سالمند بیش از 60 سالمند آبادانی در همایش روز سالمند کانون بازنشستگان آبادان با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان شرکت کردند.

وی افزود: این برنامه با حضور دو پزشک، یک کارشناس بهداشت روان و یک کارشناس سالمند برگزار شد و در خصوص شیوه صحیح زندگی سالمندان نکاتی به بازنشستگان آبادانی آموزش داده شد.

مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در این همایش بیماری‌های شایع دوران سالمندی، پوکی استخوان و شیوه‌های صحیح تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص این همایش گفت: سالمندان و بازنشستگان حاضر در این جلسه با شیوه های صحیح تغذیه و زندگی سالم آشنا شده و خواستار استمرار در برگزاری چنین همایش‌هایی شدند.

افکانه افزود: دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان با همکاری کانون بازنشستگان منطقه در نظر دارد همایش‌ها و جلساتی با حضور بازنشستگان و سالمندان آبادانی را به صورت ماهانه برگزار کند.

وی با اشاره به راه‌های رسیدن به شیوه زندگی سالم در سالمندان گفت: استفاده از رژیم‌های تغذیه‌ای سالم که درصد بیشتری از سبزیجات در آنها گنجانده شده، پیاده‌روی و حرکات نرمشی سبک سه روز در هفته، استفاده از آب گرم و استخر در بیماری‌های آرتروزی، مصرف شش تا هشت لیوان آب در طول شبانه‌ روز و افزایش روابط اجتماعی در دوران کهنسالی از فاکتورهای لازم برای یک زندگی سالم است.

مدیر گروه خانواده دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: توجه و اهمیت به نیازهای سالمندان نه تنها در هفته و یا روز سالمند بلکه در همه ایام سال باید از سوی خانواده‌ها و مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول