اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حضور رئیس جمهور

مشکلات بخش کشاورزی استان مرکزی بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی استان در حضور رئیس جمهور و اعضای کمیته توسعه بخش کشاورزی کشور در هفته جاری خبر داد.

مشکلات بخش کشاورزی استان مرکزی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای آب و کشاورزی استان اظهار داشت: این نشست دوشنبه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود که امید می‌رود این نشست نتایج مثبتی برای بخش کشاورزی استان به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی استان کمبود منابع آبی است که برنامه داریم با ارائه طرح‌ها و پیشنهادات اصولی در این نشست بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: بر اساس تصمیمات دولت باید تا پایان سال جاری 2 میلیون هکتار به سطح زیر کشت کشور اضافه شود که از این میزان 47 هکتار سهم استان مرکزی است.

شعبانی‌فرد با اشاره به قابلیت‌های استان مرکزی در بخش کشاورزی بیان کرد: استان مرکزی در بخش کشاورزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این بخش نهایت بهره را برد.

وی با تاکید بر اینکه در این استان هیچ مشکلی در بخش تولیدات دامی وجود ندارد خاطر نشان کرد: استان مرکزی با ارسال 146 هزار تن شیر، 35 هزار تن گوشت مرغ و 45 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف استان به سایر استان‌های کشور سهم بسیار مؤثری در تولید این محصولات دارد.

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر یک سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی شیر ارائه طرح کرده است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند در توسعه متوازن استان نقش مؤثری داشته باشد.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی برخی از واحدهای صنعتی نباید مانع از توسعه در استان شود گفت: توسعه و گسترش متوازن صنایع تبدیلی در استان از ضرورت‌های ساماندهی تولیدات بخش کشاورزی است که می‌طلبد در چند روز آینده میزان ظرفیت واقعی استان استخراج و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی رساندن ظرفیت تولید هر واحد به ظرفیت اسمی آن را موجب افزایش بهره‌وری و رسیدن به اقتصادی پویا و سرآمد دانست و افزود: بازاریابی و تبلیغات عامل اصلی در بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی است که مدیران واحدها باید به این مهم توجه کافی داشته باشند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی نباید به دلیل نبود ظرفیت‌های تبدیلی رها و به ضایعات غیر قابل مصرف تبدیل شوند گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ماست میوه‌ای رستوران‌ها و هتل‌ها از طریق واردات تامین می‌شود، این در حالی است که هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه در کشور و استان صورت نگرفته است.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: میزان تولید شیر مازاد بر نیاز استان سالانه 146 هزار تن است و روزانه 360 تن شیر از این استان به کارخانه‌های لبنی خارج از استان ارسال می‌شود.

علی ابراهیمی افزود: در سال گذشته 307 هزار تن شیر در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول