اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال به طرح‌های کشاورزی کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: 3 هزار میلیارد ریال اعتبار طی یک سال گذشته به توسعه طرح‌های کشاورزی در استان کرمان اختصاص یافته است.

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال به طرح‌های کشاورزی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار صبح امروز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: طی یک سال گذشته 3 هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کشاورزی در جنوب و شمال استان کرمان اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع اعتبارات اختصاص داده شده به توسعه طرح‌های کشاورزی کرمان 2 هزار میلیارد ریال به شمال و یک هزار میلیارد ریال به جنوب این استان اختصاص یافته است.

نجار با اشاره به حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیر مجاز در استان کرمان تصریح کرد: درآمد حاصل از این چاه‌ها حلال نیست و بهره‌برداران لقمه حرام را بر سر سفره خانواده خود قرار می‌دهند که تأثیرات منفی آن در فرزندان آنها بر جای می‌ماند.

مقام عالی استان کرمان با بیان اینکه رئیس جمهوری اختیارات بسیاری را به استانداران و فرمانداران ویژه تفویض کرده است، خاطرنشان کرد: مدیران باید از این فرصت برای برطرف کردن مشکلات موجود و همچنین پیشبرد فعالیت‌ها و ارتقای استان کرمان بهره ببرند.

نجار عنوان کرد: با تفویض اختیار به استانداران روند انجام کارها آسان‌تر شده است و مدیران باید با شناسایی مشکلات برای برطرف کردن این موارد در داخل استان تلاش کنند و مدیران باید راهکارهای مختلف را بررسی کنند تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

استاندار کرمان افزود: با توجه به مطرح بودن بحث امنیت غذایی باید توجه ویژه‌ای به کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

نجار با بیان اینکه اولویت در تأمین آب به بخش شرب اختصاص دارد، اذعان داشت: مدیریت و نظارت بر برداشت آب از منابع امری ضروری است.

وی بیان کرد: 90 میلیارد متر مکعب از 100 میلیارد متر مکعب آب در ایران در بخش کشاورزی و بقیه آن در بخش‌های شرب و صنعت مصرف می‌شود.

نجار تصریح کرد: بهره‌بری از آب در بخش کشاورزی کمتر از 40 درصد است که باید با بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری از هدررفت آب در این بخش جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول