اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استانداری برای حمایت از نخبگان از هیچ تلاشی فروگذار نیست

نژادحسین: حضور جهادی نخبگان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌شمالی گفت: اکنون حضور جهادی نخبگان و فرهیختگان در عرصه بی اثرکردن تحریم‌های دشمنان ضرورت دارد.

نژادحسین: حضور جهادی نخبگان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدحسین نژادحسین ظهر امروز در جمع نخبگان استان‌های خراسان راه‌ یافته به جشنواره منطقه‌ای اختراعات خراسان‌شمالی اظهار کرد: از این رو نخبگان باید برای رفع نیاز از بخش‌های مختلف طرح ارائه کنند.

این مسئول در استانداری خراسان‌شمالی افزود: ما باید در شرایط فعالی کشور یک درک عمیق از اوضاع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با تحریم‌ها سعی داشته مردم ما را به سطوح آورد و استیلای خودش را به کرسی بنشاند، گفت: با این وجود مردم با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

نژادحسین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نخوت به ما چنگ و دندان نشان می‌دهد، لیکن رژیم صهیونیستی منهای آمریکا چیزی نیست.

وی با بیان اینکه ایران با داشتن نیروی انسانی باهوش و تنوع اقلیم بدون استکبار می‌تواند خودش روی پای خود بایستد، گفت: امروز در بسیاری از بخش‌های علمی، ایران در دنیا نمونه شده و به فناوری‌های مختلفی دست یافته و رشد سرعت علمی کشور چند برابر گذشته شده است.

نژادحسین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس بدون آنکه یک ذره از خاک میهن را به کشور متجاوز بدهیم، شهدا و رزمندگان ما جانانه مقابل دشمن ایستاده و آنها را شکست دادند.

وی تصریح کرد: این موفقیت‌های رزمندگان اسلام در حالی بود که 40 کشور دنیا از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌شمالی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید سخنان رهبری را در مورد جدی بگیریم.

وی اظهار کرد: اکنون حضور جهادی نخبگان و فرهیختگان در عرصه بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان ضرورت دارد، از این رو نخبگان باید برای رفع نیاز از بخش‌های مختلف طرح ارائه کنند.

نژادحسین در عین حال نداشتن سرمایه و مواجه بودن با مشکلات مختلف از سوی نخبگان را برشمرد و گفت: از این رو با تأمین سرمایه به نوعی موجب خروج طرح‌ها و ایده‌ها از گردونه شده و بر اساس منویات رهبری تأثیر بسیار زیادی در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد.

وی تصریح کرد:‌ تقویت تولید ملی زمانی امکان‌پذیر است که ما در داخل این فرهنگ را پیش برده و کالای ایرانی را با تعصب به کالای خارجی ترجیح دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان با این رویکرد طی سال‌های اخیر شکل گرفته است، گفت: در دوره قبلی مسئولیت خود به عنوان معاون استاندار، پایه‌های شکل‌دهی این بنیاد در استان فراهم و اکنون پس از سه سال دوری از استان، خوشبختانه شاهد شکل‌گیری بنیاد ملی نخبگان در خراسان‌شمالی هستیم.

وی بر حمایت دستگاه‌ها از بنیاد ملی نخبگان استان تاکید کرد و افزود: ما هم به نوبه خود در استانداری برای پشتیبانی مادی و معنوی کوتاهی نخواهیم کرد.

نژادحسین همچنین از بنیاد ملی نخبگان و جهاد دانشگاهی خواست تا برای حمایت از نخبگان همایش‌ها و نشست‌ها را به منظور بررسی و رفع مشکلات نخبگان به طور منظم در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی چشم انداز 1404 را هم برشمرد و گفت: بر اساس این چشم‌انداز باید ایران به کشور برتر منطقه برسد که این نیازمند تلاش همه به ویژه نخبگان است.

به گزارش فارس، این مراسم در تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور خراسان‌شمالی برگزار که شماری از مسئولان و بیش از 100 نفر از نخبگان شرکت داشتند.

خراسان‌شمالی میزبان چهارمین جشنواره منطقه‌ای اختراعات استان‌های خراسان بوده که این جشنواره از امروز به مدت سه روز در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور مرکز استان دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول