اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

تحریم اقتصادی برای مبارزه با استقلال ایران در پیش گرفته شد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران به وضعیت اقتصادی فعلی کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان ما تحریم اقتصادی را برای مبارزه با استقلال ملت ایران در پیش گرفته‌اند.

تحریم اقتصادی برای مبارزه با استقلال ایران در پیش گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور پیش از ظهر امروز در گردهمایی دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه با بیان اینکه آرامش، آسایش، رشد و شکوفایی علمی کشور مدیون ازخود گذشتگی‌های شهیدان و ایثارگرانی است که برای صیانت از اسلام و کشورمان از جان خود مایه گذاشتند، بیان داشت: یاد همه این عزیزان به ویژه دانشجویان ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی را بزرگ می‌داریم.

احمدپور جامعه دانشجویی را بسیار پویا و هوشیار توصیف کرد و گفت: دانشجویان ایرانی در طول تاریخ همواره حساس به امور کشور بوده و در تغییر و تحولات سازنده آن نقش بسزایی ایفا کرده است.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به نعمت نیروی جوانی و شادی و نشاطی که در میان جوانان وجود دارد، ادامه داد: قدر این دوران را بدانید و برای پرورش استعدادهایتان در راستای سازندگی کشور عزیزمان تلاش کنند.

وی با بیان آیاتی از سوره مبارکه علق به اهمیت علم و جایگاه عالم نزد پروردگار اشاره کرد و افزود: به فرموده نبی مکرم اسلام تحصیل دانش بر هر مسلمانی واجب است، با دانش است که پروردگار فرمانبری و پرستش می‌شود و با دانش است که پیوندهای خویشاوندی برقرار می‌ماند و حلال از حرام باز شناخته می‌شود، دانش پیشوای عمل است و عمل پیرو آن است. به نیکبختان دانش الهام می‌شود و شوربختان از آن محروم می‌شوند.

احمدپور خاطرنشان کرد: پیامبر خدا (ص) همچنین برتری عالم بر عابد را همچون برتری خورشید دانسته‌اند بر ستارگان و برتری عابد بر غیرعابد را همانند برتری ماه بر ستارگان تشبیه کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه مازندران با بیان وجود خصلت‌های فرشته خویی و شیطان صفتی در وجود ‌انسان‌ها گفت: به همین خاطر است که انسان از بزرگ‌ترین معجزات آفرینش پروردگار است چرا که نه فرشته است نه شیطان و نه حیوان، ولی در سیر حرکت خود می‌تواند فرشته و یا حتی بالاتر از آن شود در مواردی نیز پیرو هوای نفس گشته و بنده شیطان شود و حتی از حیوان نیز پست‌تر گردد.

وی افزود: آیات متعدد قرآن نشان می‌دهد که انسان دارای ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی است، ولی با توجه به نیروی اختیار و قدرت تمیز و تشخیصی که در زندگی بدست می‌آورد می‌تواند بدنبال بهترین باشد.

سرپرست دانشگاه مازندران گفت: لازمه دستیابی انسان به سعادت آموزش، یادگیری، تخیل و تصور است.

این مسئول تاکید کرد: دانشی که قرین فهم نباشد نفعی ندارد، همانطور که خواندنی بدون اندیشیدن سودمند نیست و عبادت بی‌تفکر خیری در بر ندارد.

احمدپور در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اقتصادی فعلی کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان ما تحریم اقتصادی را برای مبارزه با استقلال ملت ایران در پیش گرفته‌اند تا رفاه مردم را کاهش دهند به عبارت دیگر ایران نتواند از ثروت ذخیره‌اش استفاده کند.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران وقتی نتوانستند با جنگ فرسایشی هشت ساله خللی در اراده و عزم راسخ این ملت انقلابی وارد کنند از راهکارهای فرهنگی و اقتصادی وارد عمل شدند، گفت: در حال حاضر جنگ آنها بر ما جنگ هوشمند است. در جنگ نظامی است چند شهر درگیر جنگ بودند در حالی که جنگ هوشمند دارای ابعاد اقتصادی، روانی و فرهنگی است که همه کشور به ویژه جوانان را هدف قرار دادند.

وی گفت: دشمنان ما جریان درآمدی کشور را مورد هدف قرار دادند و سعی دارند تا از طریق جریان‌سازی‌های رسانه‌ای به تخریب و تضعیف نظام بپردازند. باید با هوشیاری گوش به فرمان مقام معظم رهبری در سالی که مزین به حمایت از کار و سرمایه ایرانی است تولید ملی را افزایش داده و بر مصرف مدیریت کنیم.

احمدپور عصر کنونی را عصر اقتصاد دانش و عصر اقتصاد نوین دانست و گفت: در حال حاضر به لحاظ تولید علم دارای مقام اول منطقه اول و مقام شانزدهم جهان هستیم.

سرپرست دانشگاه مازندران ادامه داد:‌ از بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دانشمندان جوان ایرانی با تکیه بر دانش و استعداد خود توانستند خودکفایی‌های علمی زیادی را برایمان به ارمغان آورند که تاثیر بسزای آنها در بخش‌های مختلف مشخص شده است.

وی افزود: پیشرفت و جهشی که در نانو و بایو تکنولوژی، هوا فضا، انرژی هسته‌ای، پزشکی... داشتیم برای معاندان این ملت قابل قبول نبوده و از طریق فشارهای مختلف سعی دارند تا از این رشد جلوگیری کنند چرا که از قدرت یافتن بیشتر ایران در جهان هراسان هستند.

احمدپور در پایان اذعان داشت: با وجود داشتن بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز جهان باید خرسند بود که ایرانی به این منابع اکتفا نخواهد کرد و خواهان پیشتازی در عرصه توانمندی‌های نیروهای انسانی و تولید دانش است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول