اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان یزد:

مواد غذایی در اولویت استاندارد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: کنترل مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در اولویت استاندارد قرار دارند.

مواد غذایی در اولویت استاندارد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسن حبیبی پیش از ظهر امروز در نخستین روز از هفته استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن قانون ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی در کشور و کنترل کالاها، از تمام توان برای نظارت و کنترل کالاها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 600 قلم کالای مشمول استاندارد اجباری تحت کنترل بوده اما با اجرای طرح توسعه جامع استاندارد سازی، تمامی کالاها در سطح بازار باید دارای نشان استاندارد باشد.

حبیبی با اشاره به نظارت و کنترل مستمر بازرسان اداره کل استاندارد استان یزد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 609 مورد نمونه برداری انجام شده که از این تعداد هزار و 530 مورد مطابقت داشته است.

وی تعداد بازرسی‌های سال جاری توسط این اداره کل را 828 مورد اعلام کرد و گفت: از تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، واحدهای طلاسازی و سایر مواردی که مشمول استاندارد هستند بازدید به عمل آمده است.

حبیبی همچنین بازدید از واحدهای صنعتی تولیدی استان را در راستای طرح توسعه جامع استانداردسازی این اداره اعلام کرد و اظهار داشت: طی این مدت 32 مورد توقیف در کالاهای تولیدی واحدها صورت پذیرفته که در مورد هشت فقره نیز به مقامات قضایی استان اعلام جرم شده است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری نخستین روز از هفته استاندارد به نام «استاندارد، کودک و ایمنی» تصریح کرد: استفاده از وسایل بازی استاندارد موجب افزایش ایمنی، سلامت و خلاقیت در دوران پرورش کودک می‌شود به همین دلیل سلامت و امنیت کودکان بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد افزود: زمینی که کودک در آن بازی می‌کند و یا وسایل بازی در سطح شهر نیز مشمول استاندارد هستند از این رو کارشناسان و بازرسان این موسسه دقت نظر بسیاری در این زمینه دارند.

وی یادآور شد: بر این اساس از ابتدای سال جاری 256 فقره بازدید از پارک‌ها و شهر بازی‌های سطح استان در مرحله نخست انجام گرفته و نقاط غیر استاندارد شناسایی شده است.

حبیبی بیان کرد: 12 پارک و شهربازی عمده در سطح استان شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند که تنها یک مورد مطابق با استانداردها بوده است.

وی همچنین از پلمپ و تعطیلی برخی وسایل بازی در سطح پارک‌ها خبر داد و اظهار داشت: هشت دستگاه وسیله بازی در پارک شادی شهر و چهار فقره نیز در پارک کوهستان پلمپ و تعطیل شد.

مدیرکل اداره استاندارد یزد با تاکید بر واگذاری تصدی‌ها گفت: نقش استاندارد در زمینه‌های نظارتی افزایش یافته و برخی امور به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در این باره توضیح داد: نظارت بر وسایل توزین در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها که از سوی کارشناسان و بازرسان دارای برچسب استاندارد شده است بر عهده بخش خصوصی است تا به این صورت مردم را نیز در این امر دخالت داده باشیم.

حبیبی با اشاره به اینکه مردم نیز در برخی موارد باید حساسیت بیشتری داشته باشند، افزود: بارها دیده شده که تخلفی از سوی مردم مشاهده شده اما به هر دلیلی از گزارش آن خودداری می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی 1517 عنوان کرد: این سامانه ملی آماده دریافت شکایات مردمی در مورد عدم رعایت استاندارد در هر نوع کالا و خدماتی است تا رسیدگی به تخلفات و کنترل و نظارت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

حبیبی، تعداد شکایات ثبت شده در این سامانه را طی یک‌سال گذشته پنج مورد اعلام کرد و گفت: یک مورد از این تعداد در مورد توزیع گاوصندوق توسط دست فروشان بوده که تحت نظارت این نهاد و نیروی انتظامی برخورد شده است.

وی همچنین خواستار همکاری مردم و عدم خرید آنها از دستفروشان و خودروهای دوره‌گرد شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول