اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی جیرفت تأکید کرد

کمک خیران و نهادهای مردم‌نهاد به امر ازدواج جوانان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها در این زمینه کمک‌های بیشتری ارائه دهند تا بخشی از هزینه ازدواج جوانان کاهش یابد.

کمک خیران و نهادهای مردم‌نهاد به امر ازدواج جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد رضانژاد ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان در این شهرستان اظهار داشت: باید آموزش قناعت و ساده‌زیستی به فرزندان از کودکی در خانواده‌ها صورت گیرد تا در آینده با مشکلات ازدواج‌ مواجه نشوند.

وی افزود:‌ همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها در این زمینه کمک‌های بیشتری ارائه دهند تا بخشی از هزینه ازدواج جوانان کاهش یابد.

رضانژاد با بیان اینکه مسئله بذل ازدواج به نوعی تجارت بدل شده است، تصریح کرد: باید افرادی که از نظر مالی وضعیت خوبی دارند، به جوانانی که ازدواج می‌کنند، کمک‌های بلاعوض داشته باشند.

وی ابراز داشت: این جلسه‌ها و برنامه‌هایی که در زمینه ازدواج آسان برگزار می‌شوند، تنها تغییر نگرش ایجاد می‌کنند، اما باید به‌گونه‌ای باشد که تغییر رفتار ایجاد شود.

رضانژاد با تأکید بر تغییر الگوهای رفتاری عنوان کرد:‌ باید فرزندان خود را بر اساس موازین دینی تربیت کرد تا قناعت را همواره سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: ما این افتخار را داریم که سرزمین ایران پاک‌ترین جوانان را در خود دارد.

علی‌اکبر بیگ‌زاده بیان داشت: اگر خطا و اشتباهی از جوانان سرمی‌زند به دلیل کوتاهی و قصور مسئولان است که موجب شده، این مشکلات گریبان‌گیر جامعه ما شود.

وی با بیان اینکه همه این مسائل ریشه در فرهنگ ما دارد، اذعان داشت:‌ باید تلاش کنیم با تقویت فرهنگ صحیح زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم آوریم.

بیگ‌زاده با تأکید بر اینکه این فرهنگ‌سازی باید ابتدا از دانشگاه‌ها آغاز شود، خاطرنشان کرد: با گنجاندن مباحث ازدواج آسان در درس اخلاق دانشگاه‌ها می‌توان در این زمینه گام برداشت.

کارشناس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: این اداره آمادگی دارد تا سالن‌های خود را برای برگزاری ازدواج در اختیار جوانان قرار دهد.

محمدحسن بهروز با بیان اینکه سطح توقع جامعه فرهنگی در بحث مهریه و جهیزیه نسبت به سایر اقشار کمتر است، تصریح کرد: ازدواج‌هایی که در خانواده آموزش و پرورش رخ می‌دهد، به صورت نسبی از ثبات خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: هر ساله از استادان کشوری برای سخنرانی در مباحث مختلف زندگی در مدرسه‌ها دعوت به عمل می‌آید تا فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

بهروز با اشاره به طرح اوقات فراغت عنوان کرد:‌ چهار پایگاه اوقات فراغت در سطح شهرستان جیرفت در تابستان سال جاری فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به شرکت 3 هزار دانش‌آموز در این پایگاه‌ها ابراز داشت: این کلاس‌ها با همکاری بسیج به نحو مطلوب برگزار شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول