اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر

3 سوله امدادی در بیرجند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر 3 سوله امدادی در بیرجند افتتاح شد.

3 سوله امدادی در بیرجند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: این سوله‌ها در مدت شش ماه با هزینه 700 میلیون تومان با زیربنای 3 هزار مترمربع در ورودی شهر بیرجند نزدیک پلیس راه افتتاح شد تا اقلام امدادی هلال‌احمر را برای مواقع اضطراری و کمک‌رسانی در حوادث نگهداری کند.

محمد‌ظاهر رستمی ادامه داد: با افتتاح این سوله‌ها فضای سالن‌های امدادی بیرجند به 5 هزار مترمربع رسید.

دبیر‌کل جمعیت هلال‌احمر همچنین در مراسم افتتاح پایگاه امداد جاده‌ای شهید نخعی‌پور بیرجند نیز گفت: این پایگاه در نیمه نخست امسال، 57 مورد حادثه را پوشش داده که از این تعداد 30 مورد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده و در آن به 112 حادثه دیده کمک‌رسانی شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون میزان حضور در صحنه برای امدادگران این پایگاه پنج دقیقه است که نسبت به میانگین کشوری هشت دقیقه کمتر است.

دبیر‌کل جمعیت هلال‌احمر تقویت و تجهیز استان‌های محروم را از اولویت برنامه‌های این جمعیت اعلام کرد و افزود: با ساخت این سوله‌ها خراسان جنوبی از نظر مساحت انبارها به برخورداری لازم رسیده است.

وی ادامه داد: این سوله‌ها هم‌اکنون 2 درصد انبارها و 2 درصد اقلام و چادرهای مورد نیاز که استاندارد این جمعیت است، را داراست.

رستمی با اشاره به محرومیت امکانات فرهنگی و اجتماعی در خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 250 میلیون تومان اعتبار برای اردوگاه شهرستان فردوس اختصاص یافته و امید است در این سفر اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از نظر آموزش امدادگران در بحث‌های تخصصی و فنی در حال حاضر از آمادگی خوبی برخوردار است، تصریح کرد: رتبه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نسبت به سه سال گذشته تا سطح استان‌های رده دهم ارتقا یافته است.

رستمی از خدمات مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی قدردانی کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر کشور کمک‌های خوبی را به این استان اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول