اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان سی و دومین دوره مسابقات قرآن منطقه یکم نزاجا

لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) رتبه نخست مسابقات قرآن را کسب کرد

خبرگزاری فارس: لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) رتبه نخست سی و دومین دوره مسابقات قرآن منطقه یکم نزاجا را کسب کرد

لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) رتبه نخست مسابقات قرآن را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، درک مفاهیم و ترجمه قرآن کریم و اذان کارکنان پایور و وظیفه منطقه یکم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از 16 مهرماه و با شرکت 180 نفر در مشهد آغاز شده بود، ظهر امروز با تجلیل از نفرات برتر به پایان رسید.

حجت‌الاسلام عباس فرزین رئیس عقیدتی سیاسی پشتیبانی منطقه 5 نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در این مراسم با بیان ویژگی‌های برجسته ائمه اطهار و ضرورت توجه خادمین قرآن به آن بزرگواران اظهار کرد: قرآن کتاب سعادت ما، کتاب انقلاب ما و کتاب هدایت ماست، هر وقت قرآن می‌خوانید متوجه اهل بیت باشید چرا که اینها هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا آن روزی که در کنار پیامبر و در محکمه بزرگ الهی حضور دارند.

رئیس عقیدتی سیاسی پشتیبانی منطقه 5 نیروی زمینی ارتش گفت: امام رضا (ع) هر 3 شبانه روز یک ختم قرآن می‌خواندند و طبق فرموده خودشان اگر جواب مراجعات مردم نبود هر شبانه‌روز یکبار قرآن را ختم می‌کردند.

وی در ادامه خواستار توجه ویژه به قرآن و حفظ و قرائت آن شد و گفت: برای حفظ قرآن از امام رضا(ع) و ائمه معصومین کمک بخواهید.

منصور آقا محمدی مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با تقدیر از میزبانی مطلوب لشگر 77 گفت: در دوره‌های اول و دوم مسابقات تنها 50 شرکت کننده داشتیم و این در حالی است که امروز و بعد از برگزاری 32 دوره فقط 50 نفر حافظ قرآن داریم.

مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مسابقات قرآن ارتش اشاره کرد و افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رکود دار برگزاری بیشترین مسابقات قرآن در سطح کشور بعد از اداره اوقاف است.

آقا محمدی یکی از دلایلی انتخاب پایتخت معنوی ایران برای برگزاری این دوره از مسابقات را همزمانی تقویم برگزاری مسابقات با بیست و سوم ذی‌القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در این ماه سالروز هجرت علی‌ابن موسی‌الرضا از مدینه به سمت خراسان بوده است.

مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خوب توصیف کردن کیفیت مسابقات افزود: اساتید مطرح بین‌المللی و از برگزیدگان مسابقات ارتش‌های کشورهای اسلامی که سال‌ها به تربیت شاگردان قرآنی مشغول‌اند داوری این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

در این مسابقات لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) با کسب 7 مقام اول، 4 مقام دوم و 2 مقام سوم در رشته‌های مختلف به رتبه اول تیمی این دوره از مسابقات دست یافت.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول