اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان:

پارک‌های علم و فناوری پایه‌ شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: پارک‌های علم و فناوری پایه‌ای برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

پارک‌های علم و فناوری پایه‌ شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به ارائه خدمات نظام وظیفه به نخبگان اظهار کرد: نخبگان جوان می‌توانند به جای خدمت سربازی با ارائه پروژه پژوهشی که مورد نیاز کشور است کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش یک هزار نفری نخبگان کشور در تهران یادآور شد: هشت نفر از نخبگان استان نیز در این همایش حضور داشتند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، استادیاران جوان، دانش‌آموختگان و نخبگان برتر دانشگاهی در این همایش حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ارائه مقاله در موضوعات مختلف مورد نیاز کشور از برنامه‌های این همایش از سوی نخبگان بود.

وی با اشاره به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری رهنمودهای مقام معظم رهبری را چراغ راهی برای نخبگان برشمرد و گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل کشور مورد توجه نخبگان است.

رمضانی بازدید از پژوهشگاه‌ها و مراکز و پارک‌های علمی و فناوری را از برنامه‌های این همایش عنوان کرد و گفت: بازدید از مراکز فرهنگی و پژوهشی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری پایه‌ای برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان هستند، افزود: این پارک‌ها مورد حمایت‌های مادی و معنوی دولت است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: باید این شرکت‌ها به نحو مطلوبی در استان حمایت شوند.

وی ادامه داد: بازدید نخبگان از استان زنجان از برنامه‌های مهم استان در سال جاری بود که با حضور 35 نفر از نخبگان کشور اجرایی شد.

رمضانی با بیان اینکه این نخبگان به مدت سه روز از استان زنجان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: رتبه‌های برتر کنکور سراسری، برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، برگزیدگان المپیادهای علمی از مکان‌های تاریخی، تفریحی و توریستی استان زنجان بازدید کردند.

وی از برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای کوهساران در زنجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور چهار استا‌ن آذربایجان‌های‌شرقی و غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد.

رمضانی با اشاره به ارسال 180 اختراع به این جشنواره خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده 145 اختراع در نمایشگاه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در نهایت 25 اختراع و طرح از مزایای سطح سه بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند، یادآور شد: این جشنواره آثار و برکات خوبی برای استان داشت.

وی از ارائه کمک بلاعوض 3 تا 5 میلیون تومانی برای این افراد خبر داد و گفت: مخترعانی که دارای حداقل مدرک لیسانس باشند از این کمک‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول