اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

‌استمهال وام‌های بخش کشاورزی تا سقف 10 میلیون تومان با دستور احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از امکان بخشودگی و استمهال وام های بخش کشاورزی تا سقف 10 میلیون تومان براساس نظر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: کشور ظرفیت تولید بیش از 2.5 میلیون تن گوشت مرغ را دارد.

‌استمهال وام‌های بخش کشاورزی تا سقف 10 میلیون تومان با دستور احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعادت‌الله عباسی صبح امروز در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی که با حضور تشکل‌های بخش کشاورزی، مدیران امور دام شهرستان‌ها و مدیره سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد، با اشاره به دستور ‌احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه مشترک استانداران و مدیران بخش کشاورزی برای تحقق این امر افزود: در صورتی که این امر محقق شود وام‌هایی با سررسید معوقه از 5 میلیون تا 10 میلیون تومان بخشیده و استمهال می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی نیز موظف به استمهال وام‌های معوقه کشاورزان هستند، افزود: 80 درصد بدهکاران بخش کشاورزی به بانک کشاورزی بدهکارند و بانک کشاورزی نیز استمهال را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش دام و طیور یکی از فعالیت‌هایی که وزارت دنبال کرد و اعتبارات خوبی نیز به همین منظور اختصاص یافت، اصلاح واحدهای تولیدی با هدف کاهش هزینه‌های تولید و کاهش مصرف سوخت است، افزود: ما در وزارت جهاد کشاورزی، بهینه‌سازی مصرف سوخت واحدهای دامی را به تشکل‌های کشاورزی سپردیم.

عباسی با بیان اینکه از برنامه‌هایی که در راستای تولید اقتصادی در بخش کشاورزی به مجلس هم ارائه شده، به خصوص در دام و طیور به منظور بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید در راستای سیاست‌های امنیت غذایی و خودکفایی مواد غذایی، انجام اصلاحاتی در واحدهای مرغداری و گاوداری است، افزود: تاکنون فعالیت‌های زیادی هم در این زمینه صورت گرفته و موفقیت‌ها و صرفه‌جویی زیادی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 2.5 میلیون تن ظرفیت تولید گوشت مرغ در کشور وجود دارد که در صورت حمایت از این صنعت سالانه می‌توانیم 1.5 میلیارد قطعه جوجه‌ریزی داشته باشیم ،افزود: از جمله برنامه‌های این معاونت در ارتباط با کمک ستادهای استانی، تکمیل مجتمع‌های تولیدی نیمه تمام شیر خام، مجتمع‌های پرواربندی گاو و گاومیش، تکمیل طرح‌های ناتمام و غیرفعال یا نیمه فعال تولیدی در استان‌هاست و به طور کلی فعالیت‌هایی که باعث افزایش ظرفیت تولید در استان‌ها شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی به خودکفایی دست یافته‌ایم، برای نمونه به تخم‌مرغ اشاره و ظرفیت تولید آن را در کشور 900 هزار تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که تولید تخم‌مرغ در کشور 750 هزار تن است که ظرفیت باقی مانده را برای صادرات هدفگذاری کرده‌ایم.

صادرات 250 هزار تن لبنیات از ایران به خارج

وی همچنین میزان تولید گوشت مرغ در کشور را 2 میلیون تن و سال گذشته یک میلیون و 800 هزار تن ذکر کرد و درباره شیرخام نیز اظهار داشت: در تولید شیرخام زمانی واردکننده بودیم امروز به تولید بیش از 10.5 میلیون تن در سال دست یافته‌ایم و سال گذشته 250 هزار تن لبنیات از ایران صادر شد.

عباسی حمایت از تولید‌کننده و توسعه واحدهای صنعتی و ساماندهی واحدهای خرد صنعتی را برای تحقق خودکفایی ضروری عنوان کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی با شرایط آب و هوایی خاص و مراتع، در تولید محصولات لبنی استعداد خوبی دارد که باید از این فرصت بهره‌برداری شود.

در این نشست، استهلاک سرمایه‌گذاری، فروش محصولات تولیدی، تامین و توزیع نهاده‌ها، نوسازی واحدهای دامی، مشارکت دادن بخش خصوصی و تشکل‌های بخش کشاورزی، مشکلات صنعت تهیه خوراک دام و طیور، استمهال وام‌های کشاورزی، بیمه و تامین اجتماعی دامداران و مشکلات مربوط به صادرات  محصولات لبنی از دغدغه‌ها و مشکلات بخش تولیدی عنوان شد.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول