اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 232

رنجبرزاده: ویژگی تئاتر خیابانی دربرگیری آن است

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش خیابانی «بهار اومد» گفت: در تئاتر خیابانی ما به سراغ مردم می‌رویم و این برای ما به عنوان یک بازیگر تازگی و طراوت بیشتری دارد چرا که فضای شاد را برای تماشاگر به وجود می‌آوریم.

رنجبرزاده: ویژگی تئاتر خیابانی دربرگیری آن است

جواد رنجبرزاده در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: نمایش «بهار اومد» به کارگردانی اصغر گروسی از نظرآباد البرز است که یک نمایش بسیار شاد بوده و فضای بهار را برای مردم به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: تئاتر خیابانی برای شاد کردن مردم است و تماشاگر را از فضای غم و اندوه بیرون می‌آورد چرا که بسیاری از مردم این فرصت را ندارند تا نمایش‌ها را در سالن ببینند اما این نمایش خیابانی فرصتی را فراهم می‌کند تا عموم مردم از آن استفاده کنند.

بازیگر نمایش «بهار اومد» در رابطه با ویژگی تئاتر خیابانی تصریح کرد: با تئاتر خیابانی ما به سراغ مردم می‌رویم و این برای ما به عنوان یک بازیگر جذابیت بیشتری دارد چرا که یک فضای شادی را برای مردم فراهم می‌کنیم.

وی به انواع تئاتر اشاره کرد و یادآور شد: تئاتر خیابانی به چند دسته تقسیم می‌شود اما با این نوع تئاتر که به صورت عمومی برای مردم اجرا می‌شود ما حصارها را می‌شکنیم و از فضای سالن دور شده و به اجرای عمومی می‌پردازیم که در آن تماشاگر هم لذت بیشتری را احساس می‌کند.

رنجبرزاده تأکید کرد: این نوع تئاتر انرژی مضاعفی را از بازیگر می‌گیرد و تمام صحنه‌هایی که در آن استفاده می‌شود طبیعی است حتی نور استفاده شده در نمایش با نور خورشید تنظیم می‌شود و این نوع نمایش برای مردم جذابیت بیشتری دارد چرا که بازیگر، نفس به نفس تماشاگر پیش می‌رود.

وی در پایان سخنانش در رابطه با میزبانی همدان در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: میزبانی همدان در این جشنواره بسیار خوب بود و همدان فضای آرامی را برای اجرا دارد و امیدواریم که در سال‌های آینده نیز این جشنواره در همدان برگزار شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول