اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

سفر رهبری منشأ خیر و ایجاد پیوند عمیق با ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: سفرهای مقام معظم رهبری و حضور بین اقشار مردم، منشأ خیر و برکات زیادی است و موجب پیوند بین مردم و رهبری است.

سفر رهبری منشأ خیر و ایجاد پیوند عمیق با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بافق با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اظهار داشت: سفرهای مقام معظم رهبری که از سال 69 آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است، آثار و برکات زیادی را در هر منطقه به همراه داشته است.

امام جمعه بافق با بیان برخی از آثار و برکات حضور مقام معظم رهبری بین مردم افزود: حضور مقام معظم رهبری به عنوان یک مدیر توانمند جامعه بین و دیدار چهره به چهره با مردم، اعتماد و اعتبار نظام را در جایگاه بالایی قرار می‌دهد.

وی به سفرهای متعدد مقام معظم رهبری به نقاط مختلف کشور و برخی از شهرها و مناطق حساس اشاره کرد و یادآور شد: سفرهای مقام معظم رهبری و حضور ایشان در بین مردم از سابقه طولانی برخوردار است که این حضور خود باعث ایجاد شور و شوق در مردم شده و پیوندی عمیق بین مردم و ولایت ایجاد می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه مسئولان در این سفرها به مسائل و مشکلات مردم توجه بیشتری می‌کنند، تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات مردم در این سفرها کارشناسی می‌شود و مردم حتی درد دل‌های خود را به مقام معظم رهبری در میان می‌گذارند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) گفت: خانواده‌ها با الگوگیری از این ازدواج با برکت، فرزندان خود را در مسیر سالم و صحیح اسلامی قرار دهند.

سلیمانی با ابراز گله‌مندی از مادی شدن برخی از ازدواج‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه دنیای امروز در محور مسائل مادی در حرکت است که موجب شده زندگی‌ها و خانواده بر اساس محبت و صمیمت پایه‌گذاری نشود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ دینی و اسلامی در رابطه با ازدواج تصریح کرد: اگر مبنای تشکیل خانواده اسلام و تعالیم اسلامی باشد، دیگر شاهد این چالش‌ها و مشکلات در خانواده‌ها نخواهیم بود.

سلیمانی، ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه را بهترین الگوی زندگی برشمرد و افزود: اگر خانواده‌ها امروز بر این اساس تشکیل شود، آرامش و محبت فضای خانواده و زندگی مشترک را فرا می‌گیرد.

سلیمانی همچنین به تحولات کشورهای اسلامی به ویژه سوریه اشاره کرد و گفت: اجرای مانور نظامی ترکیه و مصر و دخالت‌های آمریکا در اوضاع سوریه، باعث ایجاد تنش و بروز حرکت‌هایی بین دو کشور مسلمان ترکیه و سوریه شده است.

وی همچنین با محکوم کردن کشتار شیعیان بی‌گناه منطقه شرق عربستان افزود: فجیع‌ترین شکنجه‌ها در این منطقه بر شیعیان انجام می‌شود که باید متوقف شده و جایگاه شیعه در این منطقه حفظ شود.

خطیب نماز جمعه بافق در خطبه اول نماز جمعه، آثار مخرب فراگیر شدن ربا در جامعه را برشمرد و گفت: چرخ اقتصاد تا زمانی با سلامت در گردش است که ربا در جامعه نباشد.

سلیمانی با اشاره به آیات قرآن و روایاتی در نکوهش ربا افزود: از نظر اسلام و قرآن هم رباگیرنده گناهکار است و هم ربا دهنده و این به خاطر این است که پول مردم در جای مناسب سرمایه‌گذاری شود و زمینه رشد و پیشرفت جامعه اسلامی فراهم شود.

وی همچنین آثار اجتماعی و اقتصادی ربا را در جامعه بیان کرد و گفت: فساد اجتماعی و اقتصادی زمانی ایجاد می‌شود که ربا در جامعه صورت گیرد.

گرامی‌داشت 25 ذی‌القعده روز دحوالارض و سفارش به انجام اعمال این روز، تسلیت شهادت حضرت جواد الائمه (ع)، گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، تحلیل چالش‌های به وجود آمده در کشورهای یمن، عراق، عربستان و سوریه و ... از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول