اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه اعلام کرد

1185 مصوبه رهاورد سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: تمام مصوباتی که در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه مورد مطالعه، بررسی و تصویب واقع شد، 1185 مصوبه بوده که تاکنون حدود 42 درصد از آنها وارد مرحله‌ اجرا شده است.

1185 مصوبه رهاورد سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، سفر مقام معظم رهبری در بیستم مهرماه سال گذشته، تأثیرات ملموسی در فاز توسعه بخش‌های مختلف استان کرمانشاه داشت.

استقبال مردم، تمام معادلات و دیدگاه‌ها را نسبت به استان تغییر داد و همه‌ حرف‌ها و شایعات دشمنان را یک‌باره به‌هم زد و همگان به ولایت‌مداری، فتوت و مردانگی، صبوری، قناعت، نجابت و بزرگ‌منشی و مهمان‌نوازی کرمانشاهیان پی بردند.

سید دادوش هاشمی در این‌باره اظهار کرد: سفر معظم‌له در مهرماه سال گذشته به استان کرمانشاه، بسیار ارزشمند و سراسر خیر و برکت بوده و انشاءالله با حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف و در این برهه مشارکت موثر آن‌ها در اجرای طرح‌ها و مصوبات، این برکات تداوم داشته باشد.

هاشمی افزود: تمام مصوباتی که در این سفر مورد مطالعه، بررسی و تصویب واقع شد، 1185 مصوبه بوده که تاکنون حدود 42 درصد از آنها وارد مرحله‌ اجرا شده است که بانک مرکزی دارای مصوبه خط اعتباری 700 میلیارد تومانی است و تاکنون 2491 طرح با اعتباری بالغ بر 407 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و از این تعداد، 2013 طرح با اعتبار 245 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

هاشمی ادامه داد: برای اشتغا‌لزایی 25 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده که تاکنون 5 میلیارد تومان آن به 5000 نفر پرداخت شده و صندوق مهر امام رضا(ع) تاکنون از 70 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی مصوب، مبلغ 32.5 میلیارد تومان را به حدود 5000 نفر پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهار پروژه‌ دارد که از این تعداد، 3 پروژه با متوسط پیشرفت فیزیکی 10 درصد در حال اجراست.

* پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی برای استان، چه پروژه‌هایی هستند و چه مبلغ از اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند؟

- در بحث راه و شهرسازی، هم پروژه‌های خوبی مورد مطالعه و تصویب قرار گرفته و هم اعتبارات قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند که انشااله در ساختار امور شهری بسیار مؤثر واقع خواهند شد. تعداد 218 پروژه در این مورد تصویب شده که از این تعداد 52 پروژه در حال اجراست که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها بالغ بر390 میلیارد تومان و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها نیز50 درصد است و برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 106 پروژه‌ تصویب شده و از این تعداد، 61 پروژه در حال اجراست و اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر 13.1 میلیارد تومان بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 75 درصد برآورده شده است.

هاشمی تاکید کرد: طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان 44 پروژه است که از این تعداد 30 پروژه‌ در حال اجراست و اعتبار آن‌ها بالغ بر 58.5 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 60 درصد است و در وزارت نیرو تعداد پروژه‌ها، 111 پروژه و از این تعداد 66 پروژه در حال اجراست، همچنین برای وزارت آموزش و پرورش نیز 40 پروژه در نظر گرفته شده که از این تعداد، 26 پروژه با اعتباری بالغ بر 5.8 میلیارد تومان در حال اجراست و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 50 درصد برآورد شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه‌هایی که برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده، 27 پروژه است که از این تعداد 13 پروژه‌ زمین ورزشی روباز است که در حال اجرا هستند و اعتبار این 13 طرح، 1.7 میلیارد تومان است و تاکنون به‌طور متوسط 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و عملیات اجرایی سالن 6 هزار نفری ولایت با اعتبار 15 میلیارد تومان شروع شده و تاکنون 2.5 میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است و احداث سالن ورزشی دولت‌آباد کرمانشاه با اعتبار تخصیصی 5 میلیارد ریال و با 45 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در حال اجراست.

هاشمی اظهار کرد: در حوزه‌ بهداشت و درمان، 29 پروژه‌ پیش‌بینی شده و از این تعداد 8 پروژه در حال اجراست و اعتبار این طرح‌ها بیش از 10.5 میلیارد تومان و متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 25 درصد است و کمیته امداد امام(ره) دارای 103 پروژه است که از این تعداد 88 پروژه با اعتباری بالغ بر 7.4 میلیارد تومان در حال اجراست و این پروژه‌ها تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

استاندار کرمانشاه گفت: 8 پروژه مربوط به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که از این تعداد،4 پروژه در حال اجراست و اعتبار آنها نیز بیش از 10.1 میلیارد تومان برآورده شده و تاکنون به‌طور میانگین از 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و برای سازمان بهزیستی هم 103 پروژه در نظر گرفته شده که از این تعداد 61 پروژه در حال اجراست و اعتبار تخصیصی به این پروژه‌ها بیش از 7.4 میلیارد تومان است و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

هاشمی گفت: جهاد دانشگاهی یک پروژه با عنوان احداث مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادین جهاد دانشگاهی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان دارد که این طرح تاکنون 20 درصد از نظر فیزیکی پیشرفت دارد و پروژه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران 28 مورد است و 14 پروژه از این تعداد به منظور تامین مسکن خانواده معظم شهدا در شهرستان‌ها، با اعتباری بیش از2.2 میلیارد تومان، با متوسط پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست.

وی بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه دارای 35 پروژه است و 15 پروژه از این تعداد با اعتباری بالغ بر 2.9 میلیارد تومان در حال اجراست و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 55 درصد برآورده شده است و سازمان بازنشستگی هم یک مصوبه با اعتبار 4.7 میلیارد تومان دارد که در قالب تسهیلات ضروری به 3140 نفر از بازنشستگان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای صدا و سیما 36 پروژه تصویب شده که از این تعداد 2 پروژه‌ با اعتباری بالغ بر7.7 میلیارد تومان با 7 درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده و این پروژه‌ها مربوط به سایت جدید تولید و پخش صدا و سیمای مرکز استان است و تاکنون 7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه دیگر با متوسط پیشرفت فیزیکی 70 درصد مربوط به راه‌اندازی فرستنده‌ دیجیتال تلویزیونی پرقدرت قلعه قازی دالاهوست.

وی با اشاره به 53 پروژه سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: 6 پروژه در حال اجراست و اعتبار تخصیصی به آن بالغ بر 690 میلیون تومان است که به پیشرفت 95 درصدی فیزیکی رسیده‌اند.

هاشمی یازده پروژه را مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی دانست و گفت: از این تعداد 5 پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال اجراست و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای دارای 12 پروژه است که از این تعداد 3 پروژه با اعتباری بیش از2 میلیارد تومان در حال اجراست که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 15 درصد برآورده شده که شامل احداث و تجهیز 3 دهکده‌ مهارتی در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، سنقر و هرسین است.

استاندار کرمانشاه افزود: شرکت گاز دارای یک مصوبه شامل 15 پروژه گازرسانی به 500 روستا از توابع شهرستان‌های استان است که به‌طور متوسط تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و برای گمرک پروژه خرید دستگاه ایکس‌ری با اعتباری بالغ بر9 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در حال طی کردن مراحل خرید است و به اداره‌کل زندان‌ها 8 پروژه تعلق گرفته و از این تعداد، 2 پروژه با اعتبار 6 میلیارد تومان و متوسط پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجراست.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول