اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت الوند:

ملت ایران مدافع ولایت و سرباز مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر الوند گفت: ملت ایران همواره مدافع ولایت و سرباز سینه چاک مقام معظم رهبری است.

ملت ایران مدافع ولایت و سرباز مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی مصائبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اظهار کرد: سفرهای مقام معظم رهبری همواره با خیر و برکت بسیاری برای مردم منطقه همراه بوده است و امید است این سفر برای مردم خراسان شمالی موجبات خیر و نیکی باشد و نیز سلامتی مقام معظم رهبری در این سفر حفظ شود.

وی در خصوص افزایش قیمت کالاها عنوان کرد: گاهی اوقات شیطان زشتی‌ها و مقام و مال‌های دنیایی را زیبا جلوه می‌دهد و موجب می‌شود عده‌ای برای دستیابی به مال دنیا، دست به احتکار و شایعه پراکنی در بازار مبنی بر گران شدن کالاها بزنند و رخدادهایی چون افزایش سریع قیمت‌ها را به بار آوردند.

امام جمعه موقت شهر الوند با بیان اینکه ملت ایران جان و مال خود را در راه انقلاب خویش داده و مدافع ارزش‌ها هستند، ابراز کرد: مردم ایران با جو گرانی و بالا رفتن کاذب قیمت‌ها مقابله خواهند کرد.

مصائبی در خصوص تحریم‌های موجود علیه ملت و دولت ایران اظهار کرد: تحریم‌های موجود از اوایل انقلاب وجود داشته و مسئله تازه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مردم ایران در سخت‌ترین شرایط نیز قادر به ایستادگی مقابل دشواری‌های اقتصادی جامعه خواهند بود، عنوان کرد: مسئولان کشور به‌ ویژه مسئولان سازمان تعزیرات باید مقابل انسان‌های بی‌دینی که در اقتصاد جامعه اخلال ایجاد می‌کنند، بایستند و جلوی احتکارها را بگیرند.

امام جمعه موقت شهر الوند راه حل مشکلات اقتصادی را تلاش شبانه‌روزی مسئولان دانست و ادامه داد: مسئولان باید با تشکیل کارگروه‌هایی و با رجوع به نهج‌البلاغه، یاد بگیرند که امام علی (ع) چگونه مشکلات اقتصادی را برطرف و مدیریت می‌کردند.

مصائبی اذعان کرد: دشمنان سعی دارند با ایجاد تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ملت ایران را مقابل مسئولان نظام خویش قرار دهند، در حالی که ملت ایران هنوز مدافع ولایت و سرباز سینه چاک مقام معظم رهبری هستند.

وی تأکید کرد: مسئولان مراقب توطئه‌ها و رفتار دشمنان باشند تا توطئه‌های اقتصادی موجود علیه ایران خنثی و دشمنان ایران اسلامی نابود شوند.

امام جمعه موقت شهر الوند در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز کرد: از جوانان خواستارم با مطالعه زندگانی حضرت علی (ع) و سیره عملی ایشان و حضرت فاطمه (س) زندگی سالمی را برای خود آغاز کنند تا آمار طلاق‌ها کاهش یابد و نگرانی‌های پدران و مادران نیز کم شود.

مصائبی در خصوص رزمایش بزرگ «محمد رسول‌الله» بسیجیان استان قزوین اظهار کرد: بسیجیان شهرستان البرز نیز همانند بسیجیان شهرستان‌های دیگر در راستای ارتقای توان رزمی و دفاعی خویش و تقویت فرهنگ دینی و اشاعه ارزش‌ها در این رزمایش دو روزه حضور داشتند که توانستند با موفقیت آن را به پایان برسانند.

وی در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: سعادت همه ما در گرو رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات و گناهان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز با اشاره به فرموده رسول اکرم (ص)، استوارترین عامل سعادت بشر را تقوا و ترس از خدا دانست و عنوان کرد: توجه به حلال و حرام و توجه به روز حساب و قیامت موجبات سعادت بشری را فراهم می‌آورد.

وی رعایت دستورات الهی را یکی از ملزومات مؤمنان معرفی و تصریح کرد: با اقرار به وحدانیت و رسالت پیامبر اکرم (ص) از سوی مؤمنان، باید در مدار بندگی و عبودیت گام برداریم.

امام جمعه موقت شهر الوند با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انسان‌های با ایمان اعتقاد به روز معاد است، اذعان کرد: آگاهی و ایمان به روز جزا موجب می‌شود انسان‌های باایمان دچار لغزش و گناه نشوند.

مصائبی ادامه داد: انسان مؤمن همیشه آگاه و هشیار است تا مبادا شیطان و هوای نفس او را از مسیر درست دور و منحرف کند.

وی ابراز کرد: انسان‌های مؤمن کسانی هستند که علاوه بر توجه به خدا در همه حالات، بر او توکل می‌کنند که به فرموده قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هرکجا تلاش و کوشش همراه با توکل بر خدا باشد، پیروزی رقم خواهد خورد.

اهمیت به نماز شاخصه انتخاب دوست و شریک است

امام جمعه موقت شهر الوند اقامه نماز را یکی از ویژگی‌های اصلی و بارز مؤمنان دانست و ابراز کرد: باید در انتخاب دوست و شریک خود، به اهمیت وی به نماز و اقامه نماز توجه کرد.

مصائبی انفاق در راه خدا و دوری از بخل و حسد را از دیگر صفات مؤمنان معرفی کرد.

وی نیروی انسانی مؤمن و متعهد را سرمایه عظیم ایران دانست و تصریح کرد: انسان‌های مؤمن و متعهد ایران با مکتب عاشورا و مهدویت پیمان بسته‌اند.

مصائبی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران از اخلاق، فرهنگ و انسانیت غنی نیست و در هیچ کجا ملتی همچون ایران را حامی ارزش‌ها پیدا نمی‌کنید.

در حاشیه مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه، فشار خون نمازگزاران توسط جمعیت هلال احمر شهرستان البرز اندازه‌گیری و توصیه‌های لازم از سوی کارکنان هلال احمر به نمازگزاران داده شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول