اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

سفرهای استانی رهبری نمایش وحدت با محوریت رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها دیگر قوم، قبیله و سلیقه مطرح نیست در واقع سفرهای استانی مقام معظم رهبری نمایش وحدت با محوریت رهبری است.

سفرهای استانی رهبری نمایش وحدت با محوریت رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سفر مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های مدیریتی مقام معظم رهبری سفرهای استانی است که در طول 23 سال گذشته شاهد سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور بوده‌ایم.

خطیب جمعه مهربان دیدار چهره به چهره با مردم را از جمله ویژگی‌های سفرهای استانی مقام معظم رهبری عنوان کرد و با اشاره به گذشت 19 سال از سفر مقام عظمای ولایت به خطه قهرمان‌پرور آذربایجان‌شرقی در قالب سفر استانی اظهار امیدواری کرد آرزوی دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با مقام معظم رهبری در فرصت‌های آتی فراهم شود، هر چند که در سال 91 مقام معظم رهبری برای دیدار از مناطق زلزله‌زده سفری به استان آذربایجان‌شرقی داشته‌اند.

وی به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها اشاره کرد و نمایش و تحکیم پیوند مستحکم مردم با امام و رهبری نظام اسلامی را از مهم‌ترین دستاوردهای سفرهای استانی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

جلیلی با اشاره به استقبال بی‌نظیر و کم‌نظیر مردم استان خراسان‌شمالی از مقام معظم رهبری، ایجاد نشاط و پویایی مردم و سرعت گرفتن پیشرفت عمرانی استان‌ها را از جمله دیگر دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری برشمرد.

امام جمعه مهربان بسیج مسئولان کشوری و استانی برای حل نارسایی‌‌ها و مشکلات استان‌ها در جریان سفر مقام معظم رهبری و نمایش وحدت و انسجام طوایف مختلف را از دیگر برکات و دستاوردهای مقام عظمای ولایت در سفر به استان‌ها اعلام کرد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها همه مردم متحد و ید واحد می‌شود، تصریح کرد: در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها دیگر قوم، قبیله و سلیقه مطرح نیست و هر قومی با هر اندیشه‌ای در مراسم استقبال حاضر می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع سفرهای استانی مقام معظم رهبری نمایش وحدت با محوریت رهبری است که امیدواریم در استان آذربایجان‌شرقی نیز این مهم هرچه زودتر تحقق یابد و امت بزرگ خطه قهرمان‌پرور آذربایجان‌شرقی از نزدیک رهبر و مقتدای خویش را زیارت کنند.

جلیلی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار یک‌هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر جوان، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار در سخنانی حفظ و تقویت فضای نشاط و امید کنونی در میان جوانان نخبه، فراهم کردن امکان پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بیشتر در میان استعدادهای جوان، توجه به درون‌زایی علمی به جای مرعوب شدن در مقابل پیشرفت‌های علمی غرب، تقویت روحیه احساس مسئولیت نخبگان نسبت به آینده ملت و راضی نشدن به پیشرفت‌های علمی کنونی را از ضروریات ادامه حرکت پرشتاب علمی کشور برشمرد.

وی تاکید کرد: به فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی انسانی جوان و مستعد خود و ایستادگی در مقابل فشارها، از همه گردنه‌های خطرناک عبور خواهد کرد و به قله سعادت خواهد رسید.

امام جمعه مهربان فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رشد و بالنده کردن استعدادهای نخبگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد فرصت پژوهش و تحقیق و تهیه زیرساخت‌ها یکی از ضروریات است تا استعدادهای بالقوه نخبگان بالفعل شود، ضمن آنکه بی‌توجهی به نخبه‌های شهرهای کوچک سبب می‌شود تا استعدادهای بالقوه آن مناطق هدر رود.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: نخبگان تنها در کلانشهرها زندگی نمی‌کنند و نخبه‌های شهرها و مناطق کوچک نیز از با استعدادترین نخبه‌ها هستند و بدون آن که امکانات لازم برای آنها فراهم شود برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه نخبه‌ها سرمایه‌های کشور هستند، اظهار کرد: اگر تمام پیشرفت‌های کشور را بعد از پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کنار بگذاریم، تنها نیروی عظیم نخبه‌ها که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد، پرورش و تربیت یافته‌اند بزرگ‌ترین سرمایه هستند.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با گرانی و کنترل نرخ ارز و ثبات بازار اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده و اتخاذ مدیریت مناسب، نرخ ارز به قیمت مناسب خود برسد و گرانی‌های ناشی از تورم بازار ارز و بالا رفتن قیمت ارز از بین رفته و نرخ اجناس و کالاها به قیمت واقعی خود برگردد.

ترکیه به ناامنی منطقه دامن نزند

خطیب جمعه مهربان به تنش‌های به وجود آمده بین دولت ترکیه و سوریه اشاره و تاکید کرد: در شرایط فعلی هر اقدام غیرمعقول و غیرمشروع از سوی دولت ترکیه به مثابه ریختن نفت به چراغ دشمن اسلام و مسلمین است و دولت ترکیه باید با مدیریت مناسب اجازه ندهد ناامنی در منطقه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام جلیلی با تبریک و گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش از مسئولان خواست که زمینه را برای ورزش جوانان فراهم کنند.

امام جمعه مهربان با اشاره به کمبود امکانات و اماکن ورزشی در مهربان به ویژه نبود استخر شنا در مهربان که سبب می‌شود جوانان از سدها برای شنا استفاده کنند که موجب به وجود آمدن حوادث ناگوار برای خانواده‌ها می‌شود، از مسئولان ورزش شهرستان سراب و استان خواست که امکانات حداقلی را برای ورزش در مهربان فراهم آورند و زمینه را برای ورزش کردن جوانان در شهر مهربان و شهرهای تابعه بخش مهربان فراهم کنند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول