اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان البرز:

کشفیات مواد مخدر در البرز قابل توجه است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به کشف 250 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان، مقدار کشفیات البرز را قابل توجه دانست.

کشفیات مواد مخدر در البرز قابل توجه است

عباس رحمانی، فرمانده انتظامی شهرستان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز استان قزوین، با اشاره به آمار معتادان بهبود یافته این شهرستان، اظهار کرد: یکی از خطرناک‌ترین اموری که سلامت جوانان را به خطر می‌اندازد، مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از دغدغه‌های اصلی نیروی انتظامی و مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی است، عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به جای راه‌اندازی جنگ سخت، با وارد کردن مواد مخدر و گسترش مصرف آن در جامعه، جنگ نرم را به راه انداخته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان اذعان کرد: حضور و مدیریت آمریکا در افغانستان موجب افزایش تولید و حمل و نقل مواد مخدر به کشورهای همسایه‌ای چون ایران شده است.

رحمانی در خصوص دلایل حمله دشمن از طریق جنگ نرم و بسط مواد مخدر در ایران ابراز کرد: استقلال‌طلبی، عزت‌مندی، مبارزه با استعمار و مقابله ایران با دشمنان اسلام موجب شده تا دشمن از طریق مواد مخدر به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

وی نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی را مبارزان با مواد مخدر معرفی و اظهار کرد: نیروی انتظامی نمی‌تواند به تنهایی در امر مبارزه با مواد مخدر موفق شود، بلکه باید سایر دستگاه‌ها نیز با تلاش و همکاری به مبارزه و مقابله با این موضوع بپردازند که تاکنون فعالیت‌های مناسبی در حوزه پیشگیری و شناسایی عاملان توزیع مواد مخدر صورت گرفته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان البرز خاطر نشان کرد: نیروهای بسیاری در عرصه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند که 70 هزار نفر از آنان از رده‌ها و مقام‌های مختلف نیروی انتظامی هستند.

رحمانی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر در استان قزوین کشف شده، ابراز کرد: با توجه به جغرافیای استان قزوین و دوری این استان از مرزهای کشور، این مقدار از کشف مواد مخدر بسیار قابل توجه است.

وی مقدار کشف مواد مخدر در شهرستان البرز را حدود 250 کیلوگرم اعلام و اظهار کرد: علاوه بر عملکرد مناسب در کشف مواد مخدر، تعدادی از قاچاقچیان مواد نیز دستگیر شده‌اند و منتظر مجازات خویش هستند.

فرماندهی انتظامی شهرستان البرز فرهنگ‌سازی را موجب سهولت در امر مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: باید اساتید و مربیان با فرهنگ‌سازی و آموزش و تدریس، موجب سالم‌سازی محیط شوند.

رحمانی بهترین راه مبارزه با مواد مخدر را از بین بردن تقاضا معرفی و تأکید کرد: باید جوانان طوری تربیت شوند که با وجود دسترسی به مواد مخدر، به سوی مصرف آن نروند.

وی تنها عامل ضروری در ترک اعتیاد را اراده قوی افراد معرفی و تصریح کرد: علاوه بر اراده قوی، باید بر خدا توکل کرد و با ورزش و تمسک به امور معنوی و دینی بهبود یافت.

فرماندهی انتظامی شهرستان البرز نقش جامعه و اطرافیان را در بهبودی معتادان مؤثر دانست و اذعان کرد: باید بستر و فضاسازی مناسب از سوی مسئولان برای ترک وجود داشته باشد و نیز مسئولان فرهنگی جامعه و خانواده‌ باید تلاش بیشتری در این امر کنند.

رحمانی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه آموزش و آگاه‌سازی ابراز کرد: نیروی انتظامی برنامه‌های خوبی در این حوزه داشته و برنامه‌های مدارس و دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار کرد: افزایش معتادانی که بهبود یافته‌اند، ناشی از اراده و خواست آنان نسبت به ترک مصرف بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز کارنامه نیروی انتظامی البرز را در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در سال 90، 70 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم ایران اسلامی شده است.

رحمانی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ و بهبود آموزش در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، عنوان کرد: سازمان بهزیستی و خانواده‌ها نیز در این مهم دخالت دارند.

وی تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر به هشیاری و آگاهی آحاد جامعه نیاز دارد.

فرماندهی انتظامی شهرستان البرز در پایان خاطر نشان کرد: موجب افتخار نیروی انتظامی است که جوانان جامعه که گرفتار بند اعتیاد هستند، با اراده خوب خود، پاک و سالم به جامعه خویش بازگردند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول