اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 420 ناشر

هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از 24 تا 30 مهر جاری با حضور 420 ناشر در رشت برگزار می‌شود.

هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اطلاعات در عصر پر تلاطم نانوها و فناوری‌ها را تعیین‌کننده خواند و اظهار کرد: گسترش رسانه‌ها انحصار را از نظام یک درصدی سلطه‌گر جهانی خارج کرده است.

وی به تحول رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های الکترونیک اشاره کرد و افزود: بعضی از رسانه‌ها هنوز ارزش و کارآیی خود را از دست نداده‌اند.

حاذق‌نیکرو کتاب را از جمله رسانه‌هایی دانست که هنوز ارزش خود را از دست نداده است و تصریح کرد: کتاب گویای تاریخ و سرگذشت متنوع و مختلف گذشتگان است که از حیث تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به نسل کنونی منتقل شده و از این گنجینه پر بها در حال استفاده هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ناشران را نشر دهندگان کتاب نامید و ابراز کرد: مخاطبان چهارمین محور حوزه کتاب را تشکیل می‌دهند.

وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب عنوان کرد و گفت: حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم به منظور برگزاری نمایشگاه‌های کتاب انجام می‌شود.

حاذق‌نیکرو از برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از 24 تا 30 مهر جاری با حضور 420 ناشر در رشت خبر داد و بیان کرد: ناشران مذکور از بین بیش از یک‌هزار ناشر انتخاب شدند و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کتاب‌های مرجع و پر مخاطب در نمایشگاه مذکور عرضه می‌شود، اذعان کرد: 350 ناشر کشوری و 70 ناشر از گیلان هستند.

به گفته وی بیش از 70 میلیون تومان یارانه خرید کتاب به صورت مستقیم در قالب بن به مخاطبان پرداخت می‌شود.

حاذق‌نیکرو بن خرید کتاب را در قالب کارت بانک اعلام کرد و یادآور شد: 20 درصد تخفیف برای خرید کارت بانک لحاظ شده ضمن اینکه ناشران 20 درصد به متقاضیان کتاب تخفیف می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه غرفه‌های نمایشگاه کتاب رشت به صورت رایگان در اختیار ناشران گذاشته شده است، اذعان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمام هزینه‌های نمایشگاه کتاب رشت را پرداخت می‌کند.

وی هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان را 180 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت اتوبوس برای تردد دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور بازدید از نمایشگاه کتاب گیلان در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از 24 تا 30 مهر جاری در محل نمایشگاه دائمی استان واقع در کیلومتر 5 جاده رشت ـ تهران از ساعت 10 صبح تا 8 شب دایر می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول