اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی از سوی جمعیت هلال‌احمر در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی به افراد علاقه‌مند از سوی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان خبر داد.

ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی از سوی جمعیت هلال‌احمر در زنجان

علی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی مقابله با حوادث و سوانح در جامعه هر سال در هفته کاهش بلایای طبیعی برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری مانورهای مختلف در سطح شعب جمعیت هلال‌احمر استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی امداد و کمک‌های اولیه از سوی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های امدادی و اعزام کاروان سلامت به سطح روستاهای محروم استان از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از توزیع دارو و لوازم بهداشتی در بین دانش‌آموزان روستایی خبر داد و گفت: اجرای برنامه ارمغان مهر، اجرای برنامه مهرورزان آسمانی و توزیع لوازم بهداشتی و امدادی در بین دانش‌آموزان از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر است.

وی با بیان اینکه در نخستین گام به منظور کاهش و مقابله با بلایای طبیعی ارائه آموزش‌های لازم به عموم مردم ضروری است، افزود: چرا که برای کاهش خسارت‌های اجتناب‌ناپذیر ناشی از حوادث آمادگی در برابر این حوادث ضروری است.

طاهری همچنین با بیان اینکه اغلب آسیب‌ها و بیماری‌ها نیازی به احیاء و مراقبت پزشکی ندارند، افزود: اکثر مردم تنها با یک یا دو واقعه جانفرسا در طول زندگی خود مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: همان قدر که نجات جان انسان بسیار مهم است، دانستن مراقبت از جراحت‌های خفیف نیز نیازمند یادگیری کمک‌های اولیه است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بر ضرورت یادگیری کمک‌های اولیه از سوی افراد جامعه تاکید کرد و گفت: یادگیری این کمک‌ها برای همه افراد در برابر حوادث غیرمترقبه ضروری است.

وی با بیان اینکه پس از وقوع یک حادثه، سانحه یا بحران مردم ممکن است به امکانات مطلوبی دسترسی نداشته باشند، افزود: به دلیل وسعت ناحیه آسیب دیده، نبود ارتباطات و مسدود شدن راه‌های دسترسی برای مدت معینی امکان عدم دسترسی به امکانات وجود دارد.

طاهری با اشاره به اینکه برای آمادگی در برابر چنین شرایطی می‌توان در هر منطقه‌ای تعدادی از شهروندان داوطلب را در قالب تیم‌های مردمی استفاده کرد، افزود:‌ این افراد می‌توانند در هنگام وقوع سانحه یا بحران خود و اطرافیان را سازماندهی کرده و به آسیب‌دیدگان کمک‌رسانی کنند.

وی با اشاره به شعار هلال‌احمر با عنوان هر خانواده یک امدادگر ادامه داد: این تیم‌ها اطلاعات مربوط به سانحه را به هنگام رسیدن نیروهای کمکی نیز در اختیار آنان قرار می‌دهند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه اعضای این تیم‌ها برای رویارویی با سوانح احتمالی مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نیروها تا زمان رسیدن نیروهای کمکی به خود، سایر اعضای خانواده، دوستان و همسایگان می‌توانند در امداد‌رسانی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در برابر آموزش‌هایی در مورد آمادگی در برابر سوانح، ایمنی در برابر حریق و ارائه کمک‌های اولیه پزشکی ساماندهی می‌شوند، یادآور شد: انجام عملیات جستجو و نجات اولیه، سازماندهی تیمی و آشنایی با حمایت روانی آسیب‌دیدگان به هنگام وقوع سانحه یا بحران از دیگر آموزش‌های قابل ارائه به این گروه‌ها است.

طاهری ادامه داد: بعد از اتمام این دوره به اعضای گروه توصیه می‌شود تا رابطه خود را کماکان حفظ کرده و با شرکت در مانورهای محلی و سایر برنامه‌های مخصوص داوطلبان، آمادگی جامعه را در برابر سوانح تقویت کنند.

وی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند، افزود: آموزش‌های همگانی در 26 ساعت و آموزش‌های تخصصی در 150 ساعت به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول