اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل:

96 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی عضو تعاون روستایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: از مجموع بهره‌برداران بخش کشاورزی و فعالان در مناطق روستایی 96 هزار نفر عضو شبکه تعاون روستایی استان اردبیل هستند.

96 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی عضو تعاون روستایی هستند

لطف‌الله نامور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی یکی از سازمان‌های وابسته به جهاد کشاورزی است که در حال حاضر وظیفه نظارت بر تولید و تقویت شبکه تعاونی در بخش‌های مختلف را دارد.

وی به چهار محور فعالیت تعاون روستایی اشاره کرد و یادآور شد: سیاست‌گذاری، ‌هدایت، حمایت و نظارت بر شبکه‌های تعاون روستایی در سطح کشور و استان اردبیل از وظایف تعاون روستایی می‌باشد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از 96 هزار بهره‌بردار عضو شبکه تعاون روستایی در قالب 15 هزار تشکل کشوری سعی می‌کنند فعالیت‌های مستمر و مفید به فایده داشته باشند.

نامور گفت: در این استان نیز 158 تشکل در زمینه‌های مختلف زیر‌نظر شرکت تعاون روستایی فعالیت می‌کنند و به اعضا خدمات متنوع ارائه می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه اصلی‌ترین اولویت شبکه‌های تعاون روستایی در خدمت‌رسانی به اعضا تامین تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز معاش روستاییان است، در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: ما در تامین و تهیه سوخت و نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود،‌ بذر و سموم یاریگر زارعان و فعالان این بخش هستیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل بیان داشت: در سال‌های اخیر در تولید و تامین بذر مورد نیاز قدم‌های خوبی برداشته شده به طوری که 50 درصد بذر مورد نیاز کشاورزان از طریق تعاون روستایی تامین و توزیع شده است.

نامور یکی دیگر از فعالیت‌های تعاون روستایی را پرداختن به مباحث بازرگانی اعلام کرد و گفت: به غیر از گندم و برنج که وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت خدمات بازرگانی و غله مسئول خرید تضمینی آن است خرید سایر محصولات کشاورزی بر عهده شبکه‌های تعاون روستایی می‌باشد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی محصولات در حقیقت کف قیمت و حداقل قیمت‌گذاری در خرید محصول است که اگر تولید‌کننده ما بیشتر از این قیمت توان فروش محصول را داشته باشد دیگر نیازی احساس نمی‌کند تا محصول خود را با قیمت تضمینی بفروشد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل علت بی‌رغبتی کشاورزان به فروش محصولات خود به قیمت تضمینی را یادآور شد و تصریح کرد: برای تولیدکننده به صرفه و صلاح نیست که به قیمت تضمینی محصول خود را بفروشد چرا که در بازار آزاد به نرخ خارج از قواعد تعیین شده می‌تواند محصولش را به فروش برساند.

نامور به خرید تضمینی سیب‌زمینی و توقف ایجاد شده در سه سال گذشته در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: دولت امسال قیمت 147 تومان را برای سیب‌زمینی در نظر گرفته است در حالی که زارعان با قیمت 250 تومان این محصول را به فروش می‌رسانند که این قیمت نیز با برخی دلخوری‌ها و نارضایتی‌ کشاورزان روبرو شده چرا که آنها مدعی هستند این نرخ‌گذاری‌ها سودی را برای جیب کشاورزان به همراه ندارد بلکه بیشترین سود و منفعت از این راه نصیب دلالان می‌شود.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: سیاست دولت از اعلام قیمت تضمینی به عنوان حداقل قیمت آمادگی برای خرید محصولات در زمان انبوه تولید و اشباع بازار است که در این زمینه باید برخی کاستی‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول