اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساری خبر داد

خسارت 21 میلیارد ریالی بلایایی طبیعی به کشاورزان ساروی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: تا 22 مهر ماه سال جاری بیش از 21 میلیارد ریال خسارت ناشی از بلایایی طبیعی به کشاورزان شهرستان ساری وارد آمد.

خسارت 21 میلیارد ریالی بلایایی طبیعی به کشاورزان ساروی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، طهمورث قاسم‌نژاد بعدازظهر امروز در کارگروه جهاد کشاورزی شهرستان که در فرمانداری ساری برگزار شد با بیان اینکه کشاورزان ساروی برای جبران بخشی از خسارت وارده بر اثر بلایای طبیعی نسبت به بیمه محصول کلزا با مراجعه به شرکت دانه‌های روغنی و یا شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدام کنند، اظهار داشت:

حق بیمه زارعت کلزا 47 هزار و 750 تومان تعین شد که سهم کشاورز 15 هزار و 750 تومان و نیز سهم دولت32 هزار تومان است.

وی کشت گندم و کلزا را در فصل پائیز از سوی کشاورزان مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نهاده‌های کلزا اعم از بذر و کود در شهرستان ساری تامین شد و هم‌اکنون توزیع آن در بین کشاورزان نیز درحال انجام است.

این مسئول به تامین سوخت دوم موردنیاز کشاورزان در زمان حساس اشاره کرد و گفت: شرکت نفت برای ذخیره‌سازی سوخت آمادگی لازم را تا قبل از 20 آبان ماه سال جاری دارد که با معرفی دستگاه‌های متولی برای هفت روز نفت گاز و 15 روز نفت کوره خدمات‌رسانی کند.

قاسم‌نژاد یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری در بخش کشاورزی 95 میلیون لیتر بنزین توزیع شده که از این میزان 21 هزار لیتر به صیادان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: از 8 میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید توزیع شده در شهرستان ساری، 2 میلیون لیتر به موتور پمپ‌های کشاورزی اختصاص یافت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه از 56 میلیون لیتر نفت گاز توزیع شده 11میلیون و 500 هزار لیتر برای کشاورزان ساروی درنظر گرفته شد، بیان داشت: از مجموع 206 مصرف‌کننده عمده، 137 مرغداری سوخت مصرفی خود را از شرکت نفت تامین می‌کنند.

این مسئوا ادامه داد: بیش از 350 روستای شهرستان ساری سوخت مصرفی کشاورزی خود را از 54 عامل توزیع سوخت روستای تامین می‌کنند.

قاسم‌نژاد به برآورد خسارت ناشی از سیل اخیر در شهرستان ساری اشاره کرد و متذکر شد: تا 22 مهر ماه سال جاری بیش از 21 میلیارد ریال خسارت ناشی از بلایایی طبیعی به کشاورزان شهرستان ساری وارد آمد.

وی در پایان اذعان داشت: پیگیر هستیم تا بقیه خسارت وارده به کشاورزان که بر اثر سیل اخیر در شهرستان ساری به وقوع پیوست، مشخص شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول