اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد

تولید 355 هزار تن محصولات باغی در اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید محصولات باغی در استان اردبیل امسال از مرز 355 هزار تن گذشت.

تولید 355 هزار تن محصولات باغی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید‌کنندگان بخش باغی و زراعی در اردبیل اظهار داشت: تنظیم بازار در عرصه تولید محصولات کشاورزی وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت است و وظیفه ما تقویت جبهه تولید محصولات متنوع کشاورزی است اما مجلس طرح انتزاع وظایف صنعت و معدن و تجارت و بخش کشاورزی را مطرح کرده است تا ضمن مشخص شدن وظایف جهاد کشاورزی بکوشد تا از سر مزرعه تا سفره مردم مایحتاج موردنیاز و غذای سالم را تامین و تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی و تامین نیاز بازار از بابت تولید محصولات کشاورزی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی وظیفه‌‌ای سنگین و رسالتی عظیم است که ما نسبت به تامین و برآورده کردن آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

قائم مقام جهادکشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در تقویت این بخش اواخر سال گذشته مبلغ 185 میلیارد تومان منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در استان اردبیل مصوب و ابلاغ شد که بخشی از این تسهیلات به احداث سیلو و نگهداری محصولات زراعی و باغی اختصاص یافت.

پرتوی گفت: از اول پیروزی انقلاب تاکنون و در نیم قرن اخیر این حمایت از سوی دولت بی‌سابقه بوده چرا که دولت خدمتگزار با پرداخت تسهیلات مطلوب و با بهره کم حداقل 4 تا 7 درصد می‌کوشد تا از این بخش حمایت لازم را انجام دهد.

این مسئول به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنایع تبدیلی، احداث انبار و سرد‌خانه اشاره کرد و افزود: احداث سردخانه‌های زیر‌ صفر و بالای صفر درجه از طرف بخش خصوصی با تامین آورده شخصی و تسهیلات پرداختی در دستور کار قرار گرفته به طوری که فراوری محصولات باغی و دامی نیز از اولویت‌های جدی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی از اختصاص 10 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در طول سال برای تولید‌کنندگان و فعالان این بخش خبر داد و تاکید کرد:‌ در کنار آن پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی می‌تواند به تقویت این امر کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرتوی در پایان سخنان خود به نحوه قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: با محاسبه هزینه و زحمات طاقت‌فرسا در تولید محصولات قیمت تضمینی مشخص می‌شود ولی این قیمت حداقل قیمت را شامل می‌شود در حالی که کشاورزان گاه بالاتر از قیمت تضمینی قادر هستند محصولات خودرا به فروش برسانند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول