اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن ذرت از مزارع کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در از 3 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی این استان 50 هزار تن ذرت برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 50 هزار تن ذرت از مزارع کهگیلویه و بویراحمد

رضا عنایتی در حاشیه بازدید از مزارع ذرت شهرستان باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: امسال بیش از 3 هزار و 800 هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت رفته است.

وی با بیان اینکه ذرت در مزارع استان به دو صورت دانه‌ای و علوفه‌ای برداشت می‌شود، افزود: از مجموع ذرت کشت شده در استان 3 هزار و 400 هکتار به صورت دانه‌ای و 400 هکتار نیز به صورت علوفه‌ای برداشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد و باروری خوب ذرت در این استان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ذرت دانه‌ای هشت تن و از هر هکتار ذرت علوفه‌ای 60 تن ذرت برداشت شود.

عنایتی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع استان حدود 50 هزار تن ذرت برداشت شود، ابراز داشت: از این مقدار بیش از 25 هزار تن به صورت دانه‌ای برداشت می‌شود و مابقی نیز به صورت علوفه‌ای برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان باشت یکی از نقاط مستعد کشت ذرت در استان است، افزود: امسال بیش از هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی باشت زیر کشت ذرت رفته که بیش از 90 درصد آن نیز به صورت مکانیزه کشت و آبیاری می‌شود.

این مقام مسئول در امور کشاورزی استان با بیان اینکه سطح زیر کشت ذرت امسال نسبت به سال گذشته حدود هزار هکتار رشد داشته است، بیان کرد: تبدیل اراضی لیشتر گچساران به آبی و خرید تضمینی ذرت از مهم‌ترین دلایل افزایش سطح زیر کشت ذرت در استان است.

عنایتی با بیان اینکه کار برداشت ذرت علوفه‌ای در مزارع استان آغاز شده، افزود: ذرت علوفه‌ای برای خوراک دام‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ذرت جزو محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور است، خاطرنشان کرد: از این رو جهاد کشاورزی بر نحوه کاشت، داشت و برداشت این محصول نظارت می‌کند.

معاون جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به خرید تضمینی ذرت اشاره و بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های قبل ذرت توسط تعاون روستایی و دیگر مراکز به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

عنایتی اذعان داشت: ادوات کشاورزی برای برداشت ذرت در استان مهیا بوده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول