اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

تجهیز 130 هکتار از اراضی پایاب چغناب به آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر از تجهیز 130 هکتار از اراضی پایاب سد چغناب این شهرستان به آبیاری تحت فشار خبر داد.

تجهیز 130 هکتار از اراضی پایاب چغناب به آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان کوثر اظهار داشت: با این روش آبیاری علاوه بر افزایش راندمان تولید، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان را نیز شاهد خواهیم بود که می‌تواند در بالا بردن بهره‌وری بسیار مناسب باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای را برای افزایش میزان اراضی زراعی و باغی با روش آبیاری تحت فشار داریم، افزود: با هدف تبدیل 2 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار شهرستان کوثر به اراضی باغی این سیاست‌ها را اجرایی می‌کنیم و امیدواریم دولت نیز در این راستا یاریگر ما باشد.

فرماندار کوثر در ادامه به سهم استان از اعتبارات توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن رقم یک‌هزار و 850 میلیارد ریال می‌توانیم به آینده کشاورزی همه بخش‌ها امیدوار باشیم.

این مسئول ادامه داد: پنج درصد تولیدات بخش کشاورزی استان در شهرستان کوثر تولید می‌شود و افزایش این ظرفیت با بهره‌گیری کامل با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی به لحاظ نیروی انسانی و منابع ضرورت دارد.

رئیس‌‌ساداتی با تاکید بر اینکه از سهم اعتباری بخش کشاورزی همه شهرستان‌ها باید متنعم شوند، افزود: با توجه به اینکه این اعتبار به صورت شناور بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود مسئولان شهرستان کوثر باید از این فرصت براساس استعدادها و ظرفیت‌های موجود برای جذب اعتبارات استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر در ادامه بر لزوم آموزش کشاورزان برای بهره‌برداری صحیح از منابع آب و طبیعی تاکید کرد.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به وجود سیستم‌های سنتی کاشت، داشت و برداشت محصول در کوثر 30 درصد از تولیدات کشاورزی این شهرستان از بین می‌رود.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول