اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا:

مسابقه نثر ادبی در شرق مازندران برگزار می‌شود/ 4 هزار نکایی عضو کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا گفت: به همت اداره کتابخانه عمومی نکا و همزمان با دهه ولایت مسابقه بزرگ نثر ادبی در شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا برگزار می‌شود.

مسابقه نثر ادبی در شرق مازندران برگزار می‌شود/ 4 هزار نکایی عضو کتابخانه‌ها

سکینه مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا هدف از برگزاری این مسابقه را، تفهیم فرهنگ ولایت و شناسایی شأن و منزلت امیرالمومنین علی(ع) در بین نسل نونهال و نوجوان جامعه عنوان کرد. 

این مسئول با بیان اینکه نهادهای فرهنگی به عنوان یک محور بار سنگینی را در پاسداشت فرهنگ و اصالت اسلامی ایرانی برعهده دارند، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی و هدایت دقیق و با درایت زمینه‌ساز رشد و توسعه استعداد‌های نونهال و نوجوان جامعه در این راستا باشند.

وی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی نیز به عنوان یک نهاد فرهنگی از این قاعده مستثنا نیست و با توجه به ارتباط مستقیم و بدون واسطه با نونهالان و نوجوانان باید بستری بسیار مفید برای رشد استعدادها و خلاقیت‌های فردی و گروهی در همه زمینه‌ها باشد.

به گفته مهدوی، سعی بر آن است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در مناسبت‌ها و اعیاد امکان پیوستگی و ارتباط میان نسل جدید با آداب و رسوم فرهنگ اسلامی ایرانی را به بهترین نحو فراهم آورد.

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا ادامه داد: کودکان و نوجوانان اهل قلم از سن 8 تا 16 سال می‌توانند آثار خود را در یکی از موضوع‌های ولایت، عید غدیر، فضائل امیرالمومنین علی(ع)، انتظار فرج و ولایت فقیه تا 18 آبان ماه91 به اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا تحویل دهند که به آثار برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود. 

این مسئول از برگزاری جلسه آموزشی «استفاده از کتاب مرجع» با حضور دانش‌آموزان خبر داد و یادآور شد: در این کلاس توجیهی با معرفی کتاب‌های مرجع، طرز استفاده بهینه از این کتاب‌ها به شیوه‌های الفبایی، موضوعی و رده‌ای برای دانش‌آموزان تشریح می‌شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی شدن تفاهمنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل زندان‌های استان مازندران، آموزش کتابخوانی مهرجویان کانون اصلاح و تربیت شهرستان نکا نیز در دست اقدام است.

وی متذکر شد: در این شیوه کتابخوانی، کتابی به مهرجویان ارائه شده و آنان باید با خواندن آن گزیده‌ای از آن را یادداشت‌برداری کنند که به رسم یادبود هدایایی نیز دریافت می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا در پایان اذعان داشت: در حال حاضر حدود 4 هزار نفر در کتابخانه نکا عضویت دارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول