اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید قربان در قزوین صورت می‌گیرد

استقرار 31 اکیپ دامپزشکی ناظر بر ذبح دام در استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: 31 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان قزوین به مناسبت عید قربان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی نظارت می‌کنند.

استقرار 31 اکیپ دامپزشکی ناظر بر ذبح دام در استان قزوین

سبحانعلی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 31 اکیپ ثابت و سیار بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان قزوین نسبت به ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی از ساعت 7 صبح تا 13 بعد از ظهر عید قربان در میادین، کشتارگاه‌ها و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در قزوین نظارت شدید می‌کنند.

وی به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و گفت: در این روز حجاج و شهروندان طبق سنت دینی و تاریخی دام ذبح و قربانی و گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم می‌کنند و هرساله این سنت نیکو بین مردم گسترش می‌یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این روز اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی برای افزایش سلامت و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر ذبح و قربانی شهروندان نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان قزوینی قبل از ذبح و قربانی دام توسط کارشناسان دامپزشکی از سلامت دام مطلع شوند تا با تحقق این اقدام از انتقال برخی از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

علوی یادآور شد: سامانه تلفنی 1512 برای سهولت تماس شهروندان با اداره ‌کل دامپزشکی استان قزوین راه‌اندازی شده است تا آنان انتقادات، پیشنهادات و مشکلات خودشان را با این سامانه مطرح کنند تا کارشناسان این اداره‌ کل مشکلات آنان را برطرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: شهروندان به صورت تلفنی و حضوری می‌توانند با کارشناسان دامپزشکی استان قزوین ارتباط برقرار کنند و از راهنمایی‌های آنان در ذبح و قربانی بهداشتی دام استفاده کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در زمینه بهداشت ذبح و قربانی دام با سامانه 1512 در شهر قزوین و در شهرستان‌ها با 02811512 تماس بگیرند.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات بازرسان و کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در ذبح و قربانی دام به مردم رایگان است و به راحتی با تماس سامانه 1512 می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه بهترین ذبح دام در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: شهروندان باید دام‌های خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند تا از سلامت دام مطمئن شوند و همین امر می‌تواند در ارتقای سلامت آنان نقش مهمی داشته باشد.

علوی بیان کرد: ذبح دام در کشتارگاه‌ها با رعایت کامل بهداشتی و نظارتی صورت می‌گیرد و تحقق این اقدام آلودگی محیط زیستی را در قزوین کاهش می‌دهد، از این رو باید دام‌ها برای ذبح به کشتارگاه‌ها هدایت شوند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول