اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خبر داد

30 درصد تولید علم در بخش پزشکی/ تولید 90 قلم داروی اساسی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه 30 درصد تولید علم کشور در بخش پزشکی است گفت: در سه ماه آینده مجری داخلی برای تولید 90 قلم داروی اساسی در کشور شناسایی می‌شود.

30 درصد تولید علم در بخش پزشکی/ تولید 90 قلم داروی اساسی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مصطفی قانعی ظهر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه فناوری و تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 600 میلیون دلار واردات مواد اولیه دارو داشتیم که با مشارکت 70 کارخانه داروسازی در کشور، این مواد اولیه به دارو تبدیل می‌شدند، اما با توجه به مشکلات پیش آمده تصمیم گرفتیم 290 قلم مواد اولیه را در داخل تولید کنیم.

وی ادامه داد: به همین خاطر مجری داخلی برای تولید 50 قلم داروی اساسی قطعی شده و تا دو سه ماه آینده نیز 40 قلم دیگر نیز محقق می‌شود.

قانعی اضافه کرد: این کار صرفه‌جویی ارزی بالایی دارد ضمن اینکه از توان متخصصان داخلی برای تولید داروهای مورد نیاز استفاده می‌کنیم.

این مسئول گفت: در همین ارتباط ما بیشترین هزینه را برای تولید داروهای ضد سرطانی دادیم و اکثر این داروها نیز در بخش سرطان است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه محدودیت مالی برای پروژه‌های فناوری نداریم خاطر نشان کرد: محدودیت ما مربوط به پژوهش‌های غیر تولیدی است که اعتبارات آن کاهش یافته است.

قانعی عنوان کرد: کل اعتبارات تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 300 میلیارد تومان بوده که تاکنون 40 درصد آن محقق شده و اگر کل اعتبار محقق نشود شتاب علمی در کشور با کندی مواجه خواهد شد.

وی در ارتباط با راه‌اندازی شهرک دانش و سلامت در بوشهر تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب بوشهر در بخش بهداشت و سلامت تصمیم گرفتیم یکی از 5 شهرک دانش و سلامت را در بوشهر احداث کنیم.

این مسئول ابراز داشت: علاوه بر بوشهر این شهرک‌ها در اصفهان، شیراز و تهران نیز راه‌اندازی می‌شود و در این شهرک‌ها فناوری، دانش سلامت و علوم جدید نیز شکل می‌گیرد.

30 درصد تولید علم کشور در بخش پزشکی است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج درصد دانشجویان کشور در رشته‌های پزشکی تحصیل می‌کنند و 30 درصد تولید علم نیز مربوط به همین بخش است.

وی بیان کرد: از 2 هزار و 500 مؤسسه آموزش عالی در کشور 50 دانشگاه علوم پزشکی داریم که در رشته‌های مختلف پزشکی دانشجو تربیت می‌کنند.

قانعی در پایان اذعان داشت: ایران اسلامی در بخش پزشکی در بین کشورهای منطقه و آسیا رتبه خوبی دارد و در سال‌های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته است.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول