اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی آبادان خبر داد

استقرار 4 اکیپ ثابت اداره دامپزشکی آبادان در روز عید قربان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره دامپزشکی آبادان از استقرار چهار اکیپ ثابت اداره دامپزشکی آبادان برای عرضه دام زنده در روز عید سعید قربان خبر داد.

استقرار 4 اکیپ ثابت اداره دامپزشکی آبادان در روز عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مهدی آقالر عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری منطقه برگزار شد، با اشاره به عید سعید قربان اظهار کرد: به منظور رفاه هرچه بیشتر شهروندان برای دسترسی به دام زنده در این عید فرخنده چهار اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار توسط اداره دامپزشکی شهرستان فعال می‌شود.

وی افزود: شبکه دامپزشکی، کشتارگاه، پشت ترمینال ایستگاه هشت و میدان دام جاده قفاص مناطقی هستند که اکیپ‌های ثابت اداره دامپزشکی شهرستان آبادان برای عید سعید قربان در آنجا مستقر می‌شوند.

مدیر اداره دامپزشکی آبادان ادامه داد: ذبح شرعی و بهداشتی دام در این روز توسط اکیپ‌های مختلف سیار و ثابت اداره دامپزشکی شهرستان مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

آقالر در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه پیش شورای سلامت شهرستان در خصوص تجهیز کشتارگاه آبادان به سردخانه زیر صفر، سکوی تخلیه و انتظار دام گفت: لزوم تجهیز کشتارگاه منطقه به سردخانه زیر صفر به سبب کاهش عوامل بیماری‌زایی است که به وسیله میکروسکوپ قابل شناسایی نیست.

وی افزود: بعضی از عوامل بیماری‌زا در بیماری‌های دامی مانند تب کریمه کنگو با میکروسکوپ قابل شناسایی نبوده و برای جلوگیری از انتقال این بیماری باید با تجهیز کشتارگاه به سردخانه زیر صفر، از انتقال آن به انسان جلوگیری شود.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان در پایان گفت: فضا و امکانات کافی برای ایجاد مکان تخلیه و انتظار دام باید در کشتارگاه آبادان جانمایی و مشخص شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول