به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری آذربایجانشرقی، امیر فرید افزود: درج اطلاعاتی نظیر اسم و پرچم کشور و نام استاد یا کارگاه تولیدکننده اثر روی بستهها، راهکارهایی برای شناسنامهدار کردن محصولات صنایعدستی است.
وی تصریح کرد: استفاده از علائم و تصاویر بومی و سنتی روی بستهها، حس خرید را از سوی مشتری بیشتر کرده و برخورد مناسب خریدار با کالا را تقویت میکند.
فرید با تاکید بر اینکه بستهبندی راهی برای یافتن هویت مستقل برای آثار صنایعدستی است، خاطرنشان کرد: استفاده از برند و عنوان کارگاه یا هنرمند تولیدکننده در بستهبندیهای آثار صنایعدستی میتواند فراتر از نقش حفاظتی عمل کرده و به عنوان یک راهکار تبلیغاتی نیز به کار گفته شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بستهبندیها معمولاً اطلاعات لازم را از محصول و کیفیت آن به مشتری ارائه میدهند، یادآور شد: با توجه به اینکه معمولاً تصویر نام تجاری 90 درصد چیزی است که تولیدکننده میفروشد، بنابراین بستهبندی مناسب برای صنایعدستی میتواند محل خوبی برای شعار تبلیغاتی و فرهنگی آثار صنایعدستی باشد.
فرید، بستهبندی را در برطرف کردن مشکلات پس از فروش محصولات صنایعدستی موثر دانست و اظهار داشت: علاوه بر اینکه حمل و نقل آسان و ایمن با بستهبندی مناسب تضمین میشود، فضا برای عرضه بیشتر نیز از طریق اشغال محیط کمتر از این طریق فراهم میشود.
وی با تاکید بر اینکه کمتوجهی به صنعت بستهبندی میتواند زیانهای بزرگی را برای فروش و صادرات محصولات صنایعدستی به همراه داشته باشد، نگرانی و حمایتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری آذربایجانشرقی را در جدی شدن مبحث بستهبندی برای آثار صنایعدستی استان بسیار موثر ارزیابی کرد.
فرید در ادامه از عملکرد سازمان میراث فرهنگی آذربایجانشرقی در خصوص برگزاری کارگاههای آموزشی تقدیر کرد و گفت: آموزش سرآغاز تمام موفقیتهایی بوده که برای تحقق توسعه در صنایعدستی ضروری است و این سازمان نشان داده که بیش از اندازه موضوع آموزش را جدی گرفته است.
انتهای پیام/ز30/ف4004