اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

شناسایی 2 هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: هم‌اکنون در استان 2 هزار هنرمند را شناسایی کرده‌ایم و بیمه کردن آنها را در دستور کار داریم.

شناسایی 2 هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: افق سازمان میراث فرهنگی استان بر اساس افقی که مقام معظم رهبری برای کشور تعیین کرده‌اند پیش خواهد رفت؛ همچنین در ارتباط با سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری 660 میلیارد تومان برای استان در افق 1404 مشخص شده است.

وی افزود: در این زمینه می‎خواهیم علاوه بر اضافه کردن تخت مشخص کنیم که در چند سال آینده چه تعداد گردشگر به استان اضافه می‎شود و بر طبق آن برنامه‎ریزی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: اگر ما افق خود را مشخص نکرده باشیم مسلماً ظلم بزرگی را به استان کرده‎ایم و ما آن را کاملا مشخص کرده‎ایم که در تمام ماموریت‎های سازمان در بحث میراث فرهنگی و گردشگری چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی با اشاره به برنامه‎هایی که برای افق پیش‎بینی شده است ابراز کرد: برنامه‎هایی که برای افق آینده استان در دست کار داریم از جمله ثبت آثار تاریخی و معنوی استان، مرمت و بازسازی آثار تاریخی و افزایش تعداد گردشگران است.

عباسی افزود: همچنین برنامه‎های دیگر ما آشنا کردن استادکاران حوزه صنایع دستی با مسائل روز نوآوری صنایع و ایجاد یک بازار هدف مشخص در کشور و به ویژه در کشورهای همسایه است.

هنرمندان صنایع دستی گلستان بیمه می‎شوند

وی با اشاره به تعداد هنرمندان حوزه صنایع دستی استان تصریح کرد: در حال حاضر ما در استان تعداد 2 هزار هنرمند را شناسایی کرده‎ایم و برنامه مناسبی از جمله بیمه این هنرمندان را در دستور کار داریم و پرونده تعداد بسیار زیادی از آنان را به تامین اجتماعی فرستادیم.

شناسایی 2 هزار اثر تاریخی، معنوی، طبیعی و گردشگری در گلستان

عباسی در ارتباط با تعداد آثار تاریخی در استان اظهار داشت: در استان حدود 2 هزار اثر تاریخی، معنوی، طبیعی و گردشگری مشخص کرده‎ایم که از این بین تاکنون 607 اثر را به ثبت ملی رسانده‎ایم.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول