اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی:

راه‌اندازی بیمه سلامت نیازهای درمانی مردم را احصا می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: با راه‌اندازی بیمه سلامت نیازهای درمانی مردم استان احصا می‌شود.

راه‌اندازی بیمه سلامت نیازهای درمانی مردم را احصا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی آرمیده بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست با مدیران بیمه سلامت در خراسان‌شمالی به خبرنگاران اظهار کرد: این مهم با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و برنامه ریزی برای پیشگیری از بیماری‌ها در دستور کار متولیان امر سلامت استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 71 درصد از جمعیت استان اکنون زیر پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار دارد، گفت: طبق برنامه این میزان پوشش پایان امسال به صد درصد افزایش خواهد یافت.

آرمیده تصریح کرد: هم اکنون خدمات متنوعی از سوی این اداره کل به افراد زیر پوشش ارائه شده که در ارتقای سطح سلامتی هم استانی‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بروز برخی از بیماری‌ها سبب ایجاد مشکلات مالی و قرار گرفتن افراد در زیر خط فقر می‌شود، گفت:

هم اکنون 411 بیمار خاص در استان شناسایی شده که 43 نفر بیمار هموفیلی، 33 بیمار تالاسمی، 188 بیمار دیالیزی، 54 بیمار پیوند کلیه و 93 بیمار ام اس از جمله این بیماران است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی، برای این افراد دفترچه رایگان سلامت ایرانیان صادر شده و همچنین خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: کارکنان این اداره کل تاکنون اسناد مطالبات مجموعه‌های مختلف را تا تیرماه 91 پرداخت و همچنین مطالبات بیمارستان‌های استان را تا شهریور علی‌الحساب پرداخت کرده است.

آرمیده با اشاره به اینکه برنامه نظام ارجاع سلامت روستایی و عشایر استان 80 درصد انجام شده است، افزود: تاکنون مجموعاً 60 میلیارد ریال پرداخت هزینه و 50 میلیارد ریال علی‌الحساب پرداخت داشته‌ایم.

* افزایش دفاتر پیشخوان ارائه خدمات بیمه سلامت به 30 دفتر

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی همچنین از برنامه افزایش تعداد دفاتر پیشخوان ارائه خدمات بیمه سلامت (ایرانیان) به 30 دفتر در سطح این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: هم اکنون 14 دفتر پیشخوان خدمات مرتبط با بیمه ایرانیان را به هم استانی‌ها ارائه کرده که در راستای سیاست کاهش تصدی‌گری و کوچک سازی ارائه این خدمات در سایر دفاتر پیشخوان به مردم نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

آرمیده با تاکید بر اینکه همکاری بسیار خوبی بین خدمات درمانی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان برای پیشبرد اهداف سلامت وجود دارد، گفت: این تعامل سبب شده تا همایش‌هایی مثل روز پزشک با مشارکت این سه مجموعه برگزار شود.

* افزایش تعداد پزشکان متخصص خراسان‌شمالی به 70 پزشک

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی همچنین از برنامه افزایش تعداد پزشکان استان به 70 پزشک بر اساس برنامه نظام سلامت خراسان‌شمالی خبر داد.

وی اظهار کرد: افزایش تعداد متخصصان استان با اولویت سایر شهرستان‌ها و ارائه خدمات تخصصی به مردم این مناطق خواهد بود.

آرمیده بیان کرد: افزایش تعداد متخصصان، استان را در کاهش هزینه‌ها و ممانعت از تردد بی‌مورد بیماران به بجنورد و سایر استان‌های کشور یاری می دهد.

* ارائه تسهیلات توسط بانک رفاه برای بیماران خاص

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این اداره کل با بانک رفاه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه این بانک تسهیلات ارزان قیمت را برای ادامه مداوای بیماران خاص ارائه می‌کند.

وی اظهار کرد: این تسهیلات برای بیماران سرطانی، پروتز و پیوند کلیه استان قابل ارائه است.

آرمیده خاطرنشان کرد:‌ این اداره کل در حد مقدورات از هر کمکی به بیماران خاص دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول