جواد حیدری معاون ادارهکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: این ادارهکل با محوریت بیمه خدماتدرمانی و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور در این استان تشکیل شده است.
معاون ادارهکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه بیمه در این استان با توجه به قوانین جدید ابلاغی، افزود: بر اساس دستورالعملهای ابلاغی جدید تمامی سازمانهای بیمهگر در این ادارهکل ادغام شده و خدمات سلامت و درمان خود را از این طریق به جامعه هدف خود ارائه میدهند.
معاون ادارهکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به وضعیت سلامت و نظام بیمهای در این استان اشاره کرد و گفت: با ابلاغ دستورالعملهای جدید و تشکیل این ادارهکل هر فرد دیگر فقط دارای یک دفترچه بوده و از همه کسانی که در آن برخی از افراد چندین دفترچه به صورت همزمان داشتند جلوگیری میشود و همچنین خدمات به طور یکسان به تمام مردم داده میشود.
وی افزود: بر این اساس کسانی که از خدمات بیمهای بهرهمند میشوند، از سردرگمی ناشی از تعدد قوانین به دور خواهند بود.
حیدری تصریح کرد: افرادی که فاقد هرگونه دفترچه درمانی هستند میتوانند با استفاده از تخفیف ارائه شده توسط دولت برای این منظور اقدام کرده تا در جامعه هیچ فردی بدون پوشش بیمهای باقی نماند.
وی اجرای دقیق طرح پزشک خانواده را یکی دیگر از اهداف این طرح دانست و گفت: با اجرای این طرح پرونده سلامت الکترونیک برای تمامی افراد تشکیل و با گذشت زمان کارت سلامت جایگزین دفترچههای بیمه میشود.
معاون ادارهکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی اطلاعات مربوط به سلامتی هر فرد در هر بار مراجعه به پزشک قابل رویت از سوی پزشک است و سوابق بیمار به سرعت برای اقدامات مقتضی در خدمت پزشک قرار میگیرد و از موازیکاری و ایجاد عوارض و تداخلات ناخواسته جلوگیری میشود.
انتهای پیام/ع20/چ3000