اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادغام صندوق‌های بیمه‌ای

اداره کل بیمه سلامت کرمان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اداره کل بیمه سلامت با تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای در سازمان بیمه خدمات درمانی در استان کرمان آغاز به کار کرد.

اداره کل بیمه سلامت کرمان آغاز به کار کرد

محمد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهم‌ترین فرامین مورد تأکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی سازمان است.

وی عنوان کرد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده این سازمان نهاده شده و زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت‌محوری، ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم می‌شود.

جعفری ابراز داشت: از همین رو تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای در سازمان بیمه خدمات درمانی و تشکیل سازمان بیمه سلامت از یکم مهر ماه سال جاری به صورت رسمی آغاز و اداره کل بیمه سلامت در استان‌ها تشکیل شد و این سازمان با مأموریتی جدید تداوم خدمت می‌کند.

وی از تعامل و همکاری با ذی‌نفعان و شرکای سازمان به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و تأمین کنندگان خدمات برای بهبود استانداردها و روابط فی‌مابین با رویکرد ارتقای مستمر فرآیندهای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و ایجاد همسویی در اجرای یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عنوان مهم‌ترین اصول راهبردی و خط مشی سازمان بیمه سلامت نام برد.

جعفری مدیریت و راهبری مقتدرانه برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در چارچوب نظام بیمه سلامت کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی ستاد کشوری و لزوم پیشگیری از هرگونه اختلال در روند برنامه را از دیگر اصول راهبردی سازمان بیمه سلامت برشمرد.

وی تصریح کرد: بهبود نظام اقتصادی بیمه سلامت با شناسایی و تأمین منابع جدید، تجمیع منابع حوزه سلامت در سازمان و ایجاد بسترهای لازم برای وصول به موقع درآمد و رسیدن به نقطه تراز منابع و مصارف برای انجام مقتدرانه و به هنگام مأموریت‌های سازمان با اجرای مفاد ماده 38 قانون برنامه برای کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت و افزایش رضایتمندی مردم نیز از دیگر اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت است.

جعفری همچنین استقرار نظام خرید راهبردی، اصلاح و بهبود فرآیندهای سازمان بیمه سلامت با مشارکت ذی‌نفعان، افزایش رضایتمندی مردم و ارتباط منطقی بین تأمین کنندگان خدمات و بیمه‌شدگان را از دیگر اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی در سازمان بیمه سلامت به نحوی است که ارتقا و بهبود کیفی و کمی خدمات سازمان به طوری است که بیمه شدگان تمام صندوق‌های ادغامی با افزایش کیفیت خدمات نسبت به قبل مواجه شوند و جای نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

جعفری طراحی مدل‌های مؤثر در بهبود فرآیند نظام ارائه خدمات سلامت به جامعه در هر سه سطح بیمه پایه و مکمل، با توجه به تعدد روش‌های فعلی و اهتمام جدی در بهره‌مندی از سامانه پرونده الکترونیک سلامت براساس قانون برنامه پنجم توسعه در سازمان را از دیگر اهداف راه اندازی این سازمان برشمرد.

وی اذعان داشت: خادمان مردم در این سازمان امیدوار هستند که رسانه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در مورد اهداف و برنامه‌های سازمان بیمه سلامت برای ارتقای عملکرد سازمان و بهینه‌سازی فعالیت‌ها در زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر ارباب رجوع تلاش کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول