محمد جعفری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهمترین فرامین مورد تأکید در سیاستهای کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی سازمان است.
وی عنوان کرد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده این سازمان نهاده شده و زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالتمحوری، ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمهشدگان، رفع همپوشانی بیمهای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم میشود.
جعفری ابراز داشت: از همین رو تجمیع صندوقهای بیمهای در سازمان بیمه خدمات درمانی و تشکیل سازمان بیمه سلامت از یکم مهر ماه سال جاری به صورت رسمی آغاز و اداره کل بیمه سلامت در استانها تشکیل شد و این سازمان با مأموریتی جدید تداوم خدمت میکند.
وی از تعامل و همکاری با ذینفعان و شرکای سازمان به ویژه دانشگاههای علوم پزشکی و تأمین کنندگان خدمات برای بهبود استانداردها و روابط فیمابین با رویکرد ارتقای مستمر فرآیندهای ارائه خدمات به بیمهشدگان و ایجاد همسویی در اجرای یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عنوان مهمترین اصول راهبردی و خط مشی سازمان بیمه سلامت نام برد.
جعفری مدیریت و راهبری مقتدرانه برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در چارچوب نظام بیمه سلامت کشور، سیاستها و برنامههای ابلاغی ستاد کشوری و لزوم پیشگیری از هرگونه اختلال در روند برنامه را از دیگر اصول راهبردی سازمان بیمه سلامت برشمرد.
وی تصریح کرد: بهبود نظام اقتصادی بیمه سلامت با شناسایی و تأمین منابع جدید، تجمیع منابع حوزه سلامت در سازمان و ایجاد بسترهای لازم برای وصول به موقع درآمد و رسیدن به نقطه تراز منابع و مصارف برای انجام مقتدرانه و به هنگام مأموریتهای سازمان با اجرای مفاد ماده 38 قانون برنامه برای کاهش سهم مردم از هزینههای سلامت و افزایش رضایتمندی مردم نیز از دیگر اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت است.
جعفری همچنین استقرار نظام خرید راهبردی، اصلاح و بهبود فرآیندهای سازمان بیمه سلامت با مشارکت ذینفعان، افزایش رضایتمندی مردم و ارتباط منطقی بین تأمین کنندگان خدمات و بیمهشدگان را از دیگر اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد.
وی افزود: برنامهریزی در سازمان بیمه سلامت به نحوی است که ارتقا و بهبود کیفی و کمی خدمات سازمان به طوری است که بیمه شدگان تمام صندوقهای ادغامی با افزایش کیفیت خدمات نسبت به قبل مواجه شوند و جای نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.
جعفری طراحی مدلهای مؤثر در بهبود فرآیند نظام ارائه خدمات سلامت به جامعه در هر سه سطح بیمه پایه و مکمل، با توجه به تعدد روشهای فعلی و اهتمام جدی در بهرهمندی از سامانه پرونده الکترونیک سلامت براساس قانون برنامه پنجم توسعه در سازمان را از دیگر اهداف راه اندازی این سازمان برشمرد.
وی اذعان داشت: خادمان مردم در این سازمان امیدوار هستند که رسانهها نسبت به اطلاعرسانی دقیق و شفاف در مورد اهداف و برنامههای سازمان بیمه سلامت برای ارتقای عملکرد سازمان و بهینهسازی فعالیتها در زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر ارباب رجوع تلاش کنند.
انتهای پیام/ب20/ژ1001