اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

حفظ ارزش افزوده شرکت‌های معدنی در کرمان/رفع مشکلات سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آن چه که ما از شرکت‌های معدنی در کرمان انتظار داریم این است که ارزش افزوده استان را با سرمایه‌گذاری‌های بعدی در کرمان حفظ کنند.

حفظ ارزش افزوده شرکت‌های معدنی در کرمان/رفع مشکلات سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی غضنفری عصر امروز در حاشیه شورای راهبردی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمان گنجینه‌ای از ذخایر معادنی است.

وی عنوان کرد: در کارگروه توسعه استان کرمان تصمیم‌گیری شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت طی یک ماه آینده طرح جامع اکتشاف، استخراج و فرآوری ذخایر معدنی استان کرمان از ابتدای زنجیره تا محصول نهایی را تهیه کند.

غضنفری افزود: موضوعاتی مانند وضعیت هیئت مدیره‌ها و یا جایگاه صندوق به تبع این طرح مشخص می‌شود، اما موضوع چگونگی سرمایه‌گذاری در بخش معدن، واگذاری و بهره‌برداری معادن، حقوق مالکان، قیمت‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاران و تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در استان کرمان  مهم تر از این ترکیب است.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه ستاد راهبردی استان کرمان در مورد مسائل اساسی و اصلی تصمیم‌گیری و مسائل فرعی‌تر به آینده موکول شد.

غضنفری ابراز داشت: در این کارگروه نحوه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی در حوزه معدن مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از آروزهای ما این است که در صنایع پایین دستی مس در استان کرمان سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و اشتغال بیشتری در این خطه ایجاد شود.

این مسئول اذعان داشت: صنایع پایین‌دستی مس با سرمایه‌گذاری اندکی آماده بهره‌برداری می‌شوند و می‌توانند به عنوان مشاغل زودبازده و صنایع متوسط ثبت اشتغالزایی خوبی را فراهم کنند.

غضنفری ابراز داشت: شاخص اصلی ما برای ارزیابی عملکرد مس باید مقدار سرمایه گذاری در بالادست و صنایع پایین دستی باشد.

وی تصریح کرد: آن چه که ما از شرکت‌های معدنی در کرمان انتظار داریم این است که ارزش افزوده استان را با سرمایه‌گذاری‌های بعدی در استان‌ها حفظ کنند.

غضنفری افزود: مدیرعاملی موفق است که بتواند سطح سرمایه‌گذاری‌هایش را در استان فراتر ببرد و با به کارگیری جوانان بیشتر آمار بیکاری را کاهش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قالب مصوبات استانی در مورد پایانه‌های صادراتی و نمایشگاه‌ها به این صورت است که حدود زمین توسط مقامات استانی مشخص شود.

غضنفری ابراز داشت: پس از طی این مراحل بخش خصوصی باید برای دریافت زمین و سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کند و سپس حدود 10 درصد از منابع مورد نظر سرمایه‌گذاری توسط سازمان توسعه تجارت تامین شود.

وی بیان داشت: در بعضی از استان‌ها که سرمایه‌گذار اعلام آمادگی نمی‌کند و یا اینکه سرمایه‌گذار حضور دارد، اما مشکل واگذاری زمین و انتقال آن به سرمایه گذار باقی است یا برخی مجوزها را نگرفته امکان کمک مالی فراهم نمی‌شود که امیدواریم این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول