اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی کوهبنان:

واکسیناسیون به‌موقع دام‌ها مانع گسترش تب برفکی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: با انجام واکسیناسیون به‌موقع و کنترل حمل و نقل دام در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی می‌توان از ورود بیماری به شهرستان جلوگیری کرد.

واکسیناسیون به‌موقع دام‌ها مانع گسترش تب برفکی می‌شود

رضا شاهرخ‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیردار است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت، تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

وی افزود: این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده‌های خام دارد و تقریباً تمام دام‌های زوج‌سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گاومیش، گوسفند و بز مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار می‌گیرند.

شاهرخ‌آبادی تصریح کرد: شدت واگیری در دام‌های حساس بسیار بالا است، اما میزان مرگ و میر پایین و عمدتاً دام‌های جوان را در برمی‌گیرد.

وی گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی همزمان با سایر نقاط استان کرمان در شهرستان کوهبنان آغاز شده و از پنجم آبان تا 20 آذر ماه ادامه دارد که در این مدت شبکه دامپزشکی کوهبنان آماده خدمت‌رسانی است.

شاهرخ‌آبادی با اشاره به لزوم همکاری دامداران همانند گذشته با انجام هر چه بهتر واکسیناسیون تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون به‌موقع و کنترل حمل و نقل دام می‌توان از ورود و گسترش بیماری به شهرستان جلوگیری کرد.

وی از عدم مشاهده بیماری تب برفکی طی سال جاری در شهرستان کوهبنان خبر داد و خاطرنشان کرد: در امر پیشگیری از ورود بیماری به شهرستان واکسیناسیون دقیق توسط مأموران دامپزشکی‌، همکاری نیروی انتظامی شهرستان و همکاری دامداران دخیل بوده است.

شاهرخ‌آبادی گفت: علاوه بر واکسیناسیون تب برفکی تمام واکسیناسیون‌های مورد نیاز دام‌ها مانند بروسلوز، شاربن، آبله و هاری در شهرستان کوهبنان انجام شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول