اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال

140 هزار رأس دام در منوجان مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی منوجان گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 140 هزار رأس دام علیه بیماری‌ها در منوجان مایه‌کوبی شدند.

140 هزار رأس دام در منوجان مایه‌کوبی شدند

محمد رهبان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در منوجان با تشریح برنامه‌های نیمه نخست امسال اظهار داشت: نقش حرفه دامپزشکی در تشخیص و کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام روشن و مشخص است و شبکه دامپزشکی با شناسایی دام‌های بیمار و جداسازی آن‌ با این بیماری‌ها مبارزه می‌کند.

وی افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف از جمله بروسلوز، شاربن، هاری، تب برفکی، آبله و سمپاشی دام‌های مختلف برای مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی از جمله تب کریمه‌کنگو از جمله اقدامات دامپزشکی است.

رهبان تصریح کرد: در سال جاری این شبکه 2 هزار رأس گاو و گوساله، 38 هزار رأس گوسفند و بز را علیه بیماری بروسلوز، 202 قلاده سگ علیه بیماری هاری، 88 هزار و 290 رأس دام سنگین و سبک علیه بیماری آبله و شاربن و 12 هزار رأس دام سنگین را علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی کرده است.

وی با اشاره به افزایش اقدامات نظارتی شبکه دامپزشکی بازدید و بررسی مراکز فروش و عرصه فرآورده‌های خام دامی در نیمه نخست سال جاری تصریح کرد: 174 هزار مرغ کیلوگرم منجمد و7 هزار و 853 کیلوگرم مرغ گرم در ورودی شهرستان مجوز تخلیه صادر شد و همچنین مقدار 107 کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مبارزه با بیماری‌های گروه یک و سمپاشی دام‌ها و اماکن دامی با حمایت تمام پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول