اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی این استان را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

شهرام مهدوی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی با تبریک دهه ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر گزارشی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی ارائه کرد.

مهدوی با اشاره به اهمیت هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی فرصت مغتنمی برای رشد و تعالی دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ و تفکر ناب بسیجی در مدارس است.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه بی‌بدیل و بی‌نظیر بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که نهال آن را امام به زمین نشاند و ثمرات شیرین درخت تناور بسیج را ما در جامعه خود احساس می‌کنیم و از آن برخورداریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی به عنوان نهادی قانونمند در مدارس کشور در کنار تعلیم و تعلم، در جهت‌دهی انقلابی و اسلامی به نوجوانان و دانش‌آموزان نقش مهم و مؤثری را ایفا می‌کند.

مهدوی افزود: ایام هفته بسیج دانش‌آموزی با محوریت روز هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی فرصتی است تا یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز به ویژه شهدای والامقام ناهید فاتحی کرجو و بهنام محمدی را گرامی داشته و با حضور و مشارکت دانش‌آموزان بسیجی و برگزاری برنامه‌های متنوع در راه تکریم شهدای دانش‌آموز و بزرگداشت این هفته گام برداریم. 

مهدوی اظهار داشت: در هفته بسیج دانش‌آموزی باید خاطرات، ایثارگری‌ها و فدارکاری‌های شهدای دانش‌آموز به خصوص شهید محمدحسین فهمیده که الگوی دانایی و ولایت‌مداری است را برای نسل جوان تبیین کرد تا دانش‌آموزان امروز با از خود گذشتگی و جانفشانی آن دوران بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: امروز جوانان با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید فهمیده به پیشرفت علمی و معنوی دست یافته‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد شعار هفته بسیج دانش‌آموزی امسال را «دانش‌آموز بسیجی، تبلور دانایی، ولایت‌مداری و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ذکر کرد و گفت: برنامه‌های بسیار متنوعی برای بزرگداشت این هفته در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی دیدار فرماندهان نواحی تابعه حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی و شورای اندیشه‌یاران با ائمه جمعه استان را از برنامه‌های استقبال از هفته بسیج دانش‌آموزی ذکر کرد و به عناوین هفته بسیج دانش‌آموزی که از هشتم آبان ماه جاری آغاز شده اشاره کرد و گفت: این عناوین به ترتیب دانش‌آموز بسیجی، ایثار و شجاعت، دانش‌آموز بسیجی، قرآن و معنویت، دانش‌آموز بسیجی، نوآوری و خلاقیت، دانش‌آموز بسیجی، پایداری و مقاومت، دانش‌آموز بسیجی امید و انتظار و دانش‌آموز بسیجی استکبارستیزی و مقاومت نام‌گذاری شده است که در هر روز برنامه‌های خاصی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و یادبود شهیدان شاخص بهنام محمدی و ناهید فاتحی کرجو، دیدار مسئولان بسیج دانش‌آموزی و دانش‌آموزان منتخب با ائمه جمعه استان، حضور رزمندگان در مدارس و بیان رشادت‌های دانش‌آموزان بسیجی و اجرای طرح رهروان شهید فهمیده را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

مهدوی خاطرنشان کرد: اجرای صبحگاه سراسری ایثار و شجاعت در مدارس، نشست حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، هم‌اندیشی نخبگان دانش‌آموز با استاندار و فرمانداران، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های شاخص بسیج دانش‌آموزی است.

وی اظهار داشت: کوهپیمایی، مسابقه نقاشی با موضوع آمریکا دشمن کودکان، مسابقه نشریه دیواری و وبلاگ‌نویسی با موضوع تولید ملی و اقتدار ایرانی، مسابقه سرود دانش‌آموزی، مسابقه انشاءنویسی با موضوع نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مهدوی توزیع مجلات پیشگامان و پویندگان در سطح مدارس، افتتاح واحدهای مقاومت امیدان، پرده‌برداری از مدارس جدیدالتأسیس به نام شهدای شاخص و افتتاح واحدهای مقاومت، برگزاری مسابقات قرآن و عترت و تجلیل از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح جهادی هجرت 3 را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مهدوی افزود: حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در آیین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزاری مسابقات ورزشی و کوهپیمایی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته خواهد بود که با حضور پرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان گرانقدر برگزار خواهد شد.

مدیران امروز، دانش‌آموزان بسیجی دیروز

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای بسیج دانش‌آموزی امروز با کوله‌باری از تجربه نگاهی رو به جلو به پیشرفت‌های کشور دارند و با کسب اعتماد و اعتبار مردمی وارد میدان‌های علمی و پیشرفت‌های روز ملی و بین‌المللی شده‌اند و در راه آینده‌ای روشن، استوار و پابرجا قدم برمی‌دارند.

مهدوی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی تجلی‌بخش صفای میلیون‌ها دانش‌آموز بسیجی است که هر روز در بسیج درِ باغ وسیع محبتشان را می‌گشایند و شاخه گل‌های مهربانی تقدیم یکدیگر می‌کنند.

وی گفت: این سازمان همراه همیشگی صحنه‌های هم‌پیمایی دانش‌آموزان بسیجی با شهدا و جلوه‌های حضور و شعور آنان در عرصه‌هایی است که اراده‌های آنها می‌شکفد و شبنم شبنم جویبار معرفتشان در سبزه‌زار ایران اسلامی جریان می‌یابد. 

مهدوی افزود: گسترش و تقویت بسیج دانش‌آموزی سبب می‌شود تا نوجوانان بینش قابل توجهی را در شناخت باورهای انقلاب اسلامی پیدا کنند و باید این اهداف برای مردم به خوبی تشریح شود چرا که بسیج دانش‌آموزی امن‌ترین و مطمئن‌ترین نهادی است که می‌تواند زمینه‌های رشد نوجوانان و شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم کند و آن‌ها را با تربیت انقلابی و اسلامی بار آورد.

وی با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی بین اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و سپاه فتح استان وجود دارد، گفت: این همکاری موجب تقویت و رشد کیفی برنامه‌ها شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول