اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عنبرآباد خبر داد

فعال‌سازی معدن مس عنبرآباد با اقدامات وزارت صنعت

خبرگزاری فارس: فرماندار عنبرآباد گفت: در ستاد راهبردی توسعه کرمان مصوب شد برای فعال‌سازی، استخراج و فرآوری معدن مس عنبرآباد که یکی از معادن مس مهم کشور است وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم را انجام دهد.

فعال‌سازی معدن مس عنبرآباد با اقدامات وزارت صنعت

ولی‌محمد مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با توجه به برگزاری جلسه ستاد راهبردی جنوب و توسعه استان کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی ستاد راهبردی ویژه جنوب استان کرمان در دولت دهم تاکنون خیر و برکت زیادی برای مناطق محروم شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در کنار ستاد راهبردی جنوب، ستاد راهبردی توسعه استان نیز برای رفع مشکلات استان تشکیل شده است، افزود: اما طبق نظر رئیس جمهور و معاون اول وی ستاد راهبردی جنوب همچنان به قوت خود باقی است و اعتبارات آن نیز به صورت جداگانه اختصاص داده می‌شود.

مشایخی تصریح کرد: البته راه‌اندازی ستاد توسعه کرمان به صورت مجزا از ستاد توسعه جنوب می‌تواند، کمک خوبی در بحث اعتبارات به این مناطق داشته باشد، هر چند که در سال گذشته اعتبارات این ستاد را به فرمانداری‌ها اختصاص دادند، اما از اعتبارات استانی آن‌ها کاسته شد.

وی با تأکید بر اینکه معتقدم ستاد راهبردی توسعه جنوب کرمان همچنان فعال است، ابراز داشت: ستاد توسعه استان کرمان نیز در راستای کمک به توسعه و آبادانی و رفع مشکلات تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی شده که در آینده عمران و پیشرفت استان را به همراه دارد.

مشایخی عنوان کرد: این جلسه ستاد راهبردی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت تعدادی از وزرا و نمایندگان برگزار شد که مصوبات جامعی برای توسعه شهرستان‌های جنوبی داشت.

فرماندار عنبرآباد گفت: از جمله این مصوبات اختصاص اعتبارات بلاعوض برای آبیاری تحت فشار بود که 90 درصد آن به صورت بلاعوض و 10 درصد سهم کشاورزان است که می‌تواند در توسعه آبیاری تحت فشار اراضی، باغ‌ها و مزارع نقش مهمی ایفا کند.

مشایخی بیان داشت: در بحث تقسیط وام‌های کشاورزانی که بر اثر خشکسالی با مشکل مواجه شده، نیز مصوب شد، جرایم و دیرکرد آن‌ها بخشیده شود.

وی اذعان داشت: در زمینه طرح فعال‌سازی، استخراج و فرآوری معدن مس عنبرآباد که یکی از معادن مس مهم کشور است مصوب شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم را انجام داده تا با راه‌اندازی این طرح توسعه جنوب استان محقق شود.

مشایخی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان 96 تختخوابی عنبرآباد که در گذشته با کمبود اعتبار مواجه بود از دیگر مصوبات این جلسه به شمار می‌رود .

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز 7 میلیارد و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد راهبردی جنوب به شهرستان عنبرآباد اختصاص پیدا کرده است که می‌تواند، بخشی از مشکلات عمومی شهرستان را رفع کند.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول