اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز روستاها توسعه یابد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار همدان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس ظرفیت و نیاز روستاها توسعه یابد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز روستاها توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید عصر امروز در کارگروه پژوهش و فناوری استان همدان اظهار کرد: دو طرح امکان‌سنجی استفاده از انرژی‌های نو در تأسیسات آبرسانی و تصفیه‌ فاضلاب استان و حذف نیترات توسط نانوذرات آهن مغناطیسی اصلاح شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان به کمیته نیازسنجی مطرح شده بود که در این کارگروه به تصویب رسید.

وی افزود: دو طرح نیز از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در مورد بررسی راهکارهای مناسب حفاظت از مراتع و جنگل‌های استان و طرح بهترین شیوه مدیریت در مراتع استان با مشارکت بهره‌برداران به تصویب رسید.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: طرح عوامل مؤثر بر موفقیت ورزشکاران استان همدان در راهیابی به تیم‌های ملی و المپیک نیز که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است به تصویب اعضای کارگروه رسید.

وی در خصوص ضرورت طرح نیازسنجی دوره‌های آموزش روستایی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان بر اساس برنامه توسعه استان نیز بیان کرد: در گذشته شهرها از محصولات تولید شده در روستاها استفاده می‌کردند اما امروزه این موضوع کاملا تغییر کرده و روستاها از تولیدات شهرها استفاده می‌کنند و این امر به دلیل عدم ایجاد اشتغال و ماندگار شدن روستاییان در روستاها ایجاد شده است.

مطهری‌مؤید ادامه داد: اما در برخی روستاهای استان نیز به دلیل ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کارگاه‌هایی از قبیل مبل و منبت، تولید لباس، تولید قطعات تراکتور و سایر موارد نه تنها هیچ فرد بیکاری در این روستاها وجود ندارد بلکه اشتغال‌ نیز ایجاد می‌کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار همدان تصریح کرد: لذا باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طبق نیاز هر منطقه و ظرفیت‌های موجود هر روستا در این مناطق توسعه یابد.

وی درباره طرح، طراحی و ساخت کیت‌ تشخیص سه نوع آنفولانزای خطرناک مرغی که از سوی اداره کل دامپزشکی همدان مطرح شده بود، گفت: وجود این دستگاه برای تشخیص آنفولانزای نوع حاد بسیار ضروری است اما باید بررسی‌های لازم به منظور جلوگیری از موازی‌کاری انجام شود تا مطمئن شویم ساخت آن در کشور انجام نشده باشد.

مطهری‌مؤید در پایان گفت: هر ساله جشنواره شهید رجایی برای ارزیابی فعالیت در سطح دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و 45 دستگاه در ارزیابی شرکت کرده و 17 دستگاه امتیاز بالای 900 را کسب کردند و برخی دستگاه‌ها نیز امتیاز کمتری به دست آورند که بیانگر عملکرد ضعیفشان نیست، بلکه مستندسازی قوی از عملکرد خود ارائه نکرده بودند که باید تلاش کنند در ارزیابی سال آینده استنادات اداری قوی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول