اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

«تفکر و پژوهش» و «کار و فناوری» دو محتوای آموزشی اضافه شده در دوره ابتدایی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تفکر و پژوهش و کار و فناوری دو محتوای آموزشی اضافه شده به دروس دوره ابتدایی است که در دانش‌آموزان ایجاد شادابی، خلاقیت و کار کارگاهی می‌کند.

«تفکر و پژوهش» و «کار و فناوری» دو محتوای آموزشی اضافه شده در دوره ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، نجیمه باجلان پیش ‌از ظهر امروز در نشست با مدیر و کارشناسان آموزش و پرورش سمیرم از آمادگی آموزش و پرورش استان اصفهان برای اجرای طرح نظام آموزشی جدید خبر داد و اظهار کرد: استان اصفهان هیچ مشکلی در زمینه اجرای نظام آموزشی جدید ندارد و برنامه‌ریزی‌های مفصلی به منظور استفاده از فضاهای فیزیکی مختلف در مدارس این استان انجام گرفته است.

وی افزود: مهم‌ترین عوامل برای اجرای مطلوب این نظام آموزشی، بهره‌گیری از فضا و نیروی انسانی به بهترین شکل ممکن است که استان اصفهان در این زمینه هیچ مشکلی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با همکاری اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: در حال حاضر در کل استان فضای مورد نیاز آموزشی با بکارگیری شیوه‌های مختلف مثل ادغام مدارس راهنمایی، اختصاص برخی مدارس راهنمایی به ابتدایی، احداث یک کلاس در مدرسه ابتدایی، تغییر کاربری و استفاده از فضای مرده مدرسه، انتقال پیش‌دبستانی از مدارس دولتی و استفاده از پروژه‌های جدید نوسازی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اضافه شدن دو عنوان درسی به دروس دوره ابتدایی در پایه ششم گفت: تفکر و پژوهش و کار و فناوری دو محتوای آموزشی اضافه شده است که در دانش‌آموزان ابتدایی ایجاد شادابی، خلاقیت و کار کارگاهی می‌کند.

باجلان با تأکید بر اینکه توجه به پژوهش و تفکر از خواسته‌های دیرینه در دوره ابتدایی بود، تاکید کرد: در این راستا اداره‌ آموزش و پرورش موظف به تجهیز کلاس‌های ششم به فناوری شده‌اند به طوری که هر ناحیه و منطقه باید یک سایت فناوری برای آموزش ابتدایی راه‌اندازی کند.

*توجه ویژه آموزش و پرورش به رویکرد علوم قرآنی

به گزارش فارس، در ادامه مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد شهرستان در حوزه آموزشی اظهار کرد: توسعه امکانات آموزشی و پرورشی و ایجاد فرصت تحصیلی برای همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف شهرستان از تلاش‌های آموزش و پرورش سمیرم است.

سیدضیاء موسوی با اعلام آمادگی آموزش و پرورش سمیرم برای اجرای طرح 3-3-6 در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: با تدبیر و همت معلمان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای رشد و تعالی و ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان به خوبی پیش می‌رود.

وی یادآور شد: با توجه به تاکید آموزش و پرورش بر اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها، این طرح از طریق تریبون نماز جمعه، رسانه‌های جمعی (نشریه‌ها، سایت‌های خبری) اطلاع‌رسانی شده است و اولیا بر این امر مهم آگاهی دارند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم به تأمین نیروهای انسانی از طریق نهضت سوادآموزی و قرارداد کار معین اشاره کرد و افزود: به منظور دانش‌افزایی و آموزش معلمان دوره‌های ضمن خدمت در پایه‌های دوم، چهارم و ششم ابتدایی در حال انجام است.

وی توجه آموزش و پرورش به رویکرد علوم قرآنی را در اولویت کارها قرار داد و اظهار کرد: مدارس قرآنی که در آموزش و پرورش نهادینه شده کمک شایانی برای ترویج علوم قرآنی در بین فرهنگیان و دانش‌آموزان دارد.

موسوی اضافه کرد: در این شهرستان کارهای زیربنایی خوبی در زمینه تحول بنیادین آموزش و پرورش و به ویژه در زمینه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با یک هزار و 329 فرهنگی و 11 هزار و 475 دانش‌آموز در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول