اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

استعدادیابی 5 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر از استعدادیابی 5 هزار و 630 هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی در ملایر خبر داد.

استعدادیابی 5 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور عصر امروز در بیست و نهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی ملایر با بیان اینکه در 28 تشکیل شده کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان ملایر 662 طرح به تصویب رسیده است، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد طرح 41 میلیارد و 136 میلیون تومان بوده است، اشتغال پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها یک‌هزار و 244 نفر است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 5 هزار و 630 هکتار از اراضی شهرستان ملایر توسط منابع طبیعی برای استفاده از تسهیلات و کار کشاورزی استعدادیابی شده است، گفت: این رقم معادل 29 درصد اراضی استعدادیابی شده استان است.

فرماندار شهرستان ملایر تصریح کرد: 337 هکتار از اراضی استعدادیابی شده در شهرستان ملایر به طور قطع واگذار شده که معادل 32 درصد از استان است.

وی از ثبت‌نام 3 هزار و 633 متقاضی توسعه بخش کشاورزی ملایر در سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: این میزان ثبت‌نام در ملایر معادل 21.44 درصد استان همدان است.

فرماندار ملایر افزود: از این تعداد، راستی‌آزمایی 2 هزار و 545 نفر انجام و یک‌هزار و 327 نفر در قالب تعاونی و انفرادی برای اخذ تسهیلات از محل طرح توسعه بخش کشاورزی به اداره جهاد کشاورزی شهرستان معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در پرداختی‌ها رتبه برتر را در استان کسب کرده است در تأکید به دستگاه‌ها گفت: این برای ما کافی نیست و همه باید توان و بضاعت خود را برای طرح‌های توسعه کشاورزی به کار گیرند.

خیریانپور اظهار کرد: تاکنون 47 میلیارد و 570 میلیون ریال تسهیلات برای 158 طرح توسعه بخش کشاورزی ملایر در شعب بانک کشاورزی این شهرستان پرداخت شده و میزان تسهیلات شهرستان ملایر از محل توسعه بخش کشاورزی از سهمیه سال 90، 170 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: متقاضیان برای اجرای طرح‌هایی چون شیلات، زراعت، پرورش کرم ابریشم، مرتع و جنگلداری، صنایع تبدیلی، باغداری، دام و طیور، زنبورداری، پرورش قارچ و ... ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر در حال حاضر از نظر واگذاری قطعی اراضی برای اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در استان رتبه نخست را داراست.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول