اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه:

نماز بالاترین تأثیر را در اصلاح مددجویان دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: ترویج فرهنگ دینی و نماز بالاترین تأثیر را در اصلاح، تربیت و خودشناسی مددجویان دارد.

نماز بالاترین تأثیر را در اصلاح مددجویان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اژدر اسدبیگی ظهر امروز در نشستی با حضور مسئولان فرهنگی اداره‌کل و زندان مرکزی ضمن بررسی عملکرد و فعالیت واحد فرهنگی این مرکز بر توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی و غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تأکید کرد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: اغلب رفتارها ریشه در فرهنگ دارد و هر چه‌قدر فرهنگ غنی‌تر باشد، رفتارها اصولی‌تر و صحیح‌تر خواهد بود.

اسدبیگی افزود: بعضی از رفتارها و رویکردها ناشی از باورها و فرهنگ‌های غلط است و باید با شناسایی نقاط ضعف، در راستای تقویت باورها و ارتقاء فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

وی گفت: فرهنگ‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و بر شکل‌گیری شخصیت و جهت‌دهی به رفتارها تأثیرگذارند و به‌طور کلی شخصیت اجتماعی متاثر از فرهنگ عمومی هر جامعه است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات مددجویان و طرز تفکر و نگرش آنان به مسائل اجتماعی، ایجاد بستر مناسب آموزش در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علوم دینی و قرآنی، هنری، حرفه‌آموزی و ... را در تغییر نگرش و پذیرش هنجارهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.

اسدبیگی گفت: ترویج فرهنگ دینی و نماز بالاترین تأثیر را در اصلاح، تربیت و خودشناسی مددجویان دارد و باید محوریت دینی برنامه‌های مشاوره و روان‌درمانی بیش از پیش تقویت شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: اداره فرهنگی رسالت خطیری در خصوص آگاه‌سازی و آموزش مددجویان در زمینه‌های مختلف علوم کلاسیک، فرهنگی، دینی، هنری، تربیتی، مطالعه و کتاب‌خوانی و پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی بر عهده دارد و برای تحقق اهداف تبیین شده باید دعوت از کارشناسان مجرب و به‌ویژه علما و روحانیان در حوزه‌های مختلف دینی برای آموزش و بیان مطالب دینی به‌نحو شایسته مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول