اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: امروز دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان در آئین پایانی دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در راستای اشاعه، ترویج، تبلیغ فرهنگ نورانی نماز با استطاعت از خداوند و پیام رهبری برای ایجاد فضای مناسب به منظور استفاده از زبان هنر اقدام به برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز کرد.

سید مرتضی حسنی‌حلم تصریح کرد: نگاه متعهدانه و هنرمندانه به امر نماز در راستای اشاعه و گسترش این فریضه الهی، الگوسازی برای نسل جدید برای نماز، خلق و تولید آثار هنری توسط هنرمندان با رویکرد دینی به ویژه نماز و شناسایی استعدادهای ادبی و هنری جامعه در راستای صیانت و پاسداشت از سرمایه‌های معنوی و خلق آثار هنری به ویژه در نماز از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: پس از اعلام فراخوان این دوره از جشنواره، 530 اثر به دبیرخانه ارسال شد که این آثار شامل رشته‌های فیلمنامه‌نویسی، خاطره‌نویسی، پویانمایی، فیلم کوتاه، فیلم 100 ثانیه‌ای و داستان می‌شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه ارسال آثار به جشنواره 10 درصد رشد یافته است، افزود: در سال گذشته میزان آثار ارسالی به جشنواره 430 اثر بود که 100 اثر نسبت به امسال کمتر بود.

وی یادآور شد: جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز برای نخستین بار است که در کشور و در همدان شکل گرفت که امیدواریم به اهداف خود برسد که این امر نیاز به همفکری و مساعدت دارد.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: ما با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توانیم استعدادهای جوانان هنرمند را شناسایی کنیم و در عرصه اجتماعی انسان‌هایی را تربیت کنیم تا در بحث نماز هنرنمایی کنند.

وی در پایان از دستگاه‌های مختلف فرهنگی به ویژه استانداری، اداره اوقاف، ارشاد، آموزش و پرورش، حوزه هنری، شهرداری، فرمانداری، صدا و سیما و مطبوعات استان تشکر کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول